#izazov2021: Transparentno komuniciranje veoma je bitan faktor u odnosu klijent-agencija

Nataša Pavlović, direktorka marketinga u kompaniji Mercator-S i jedna od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Koliko vredi agencijski rad?„, govori za Marketing mrežu da li je transparentno komuniciranje finansijskog dela saradnje preduslov za uspešnu „vezu“ na relaciji klijent-agencija.

Da li je plaćanje agencija na osnovu rezultata rada svetlo na kraju tunela?
Blizak, iskren i partnerski odnos, i dobro planiranje perioda nakon krize izazvane pandemijom virusa Covid-19 za obe strane izuzetno su važni da bismo ugledali svetlo na kraju tunela u ovom našem marketinškom ekosistemu. Kako je svaki odnos između agencija i klijenata individualan, i obojen sopstvenim specifičnostima, izazovima i uspesima, čini mi se da nema univerzalno najboljeg modela saradnje. Plaćanje agencija na osnovu rezultata rada jeste model koji se sve češće pominje, i važan je preduslov za uspostavljanje dugoročne i efikasne saradnje. Da bismo to mogli da realizujemo, moramo jasno i otvoreno definisati KPI-jeve koje merimo i na koji način agencija ima uticaja na njihovo ostvarenje. Ako se ove stvari precizno definišu, obe strane će uvećati šanse za uspeh i rast.

Kako izbeći neprijatnosti u odnosu klijent-agencija kada dođe do razgovora o povećanju agencijske naknade?
Ako negujemo otvorenu komunikaciju, transparentnost i poverenje, i sa strane klijenta, i sa strane agencije, kao i ako jasno definišemo zadatke, obim aktivnosti i ciljeve, sigurno je da će klijenti biti spremni da izdvoje više, ako razumeju da time dobijaju više, i da će kampanja ili projekat biti kvalitetnije urađeni i sa većim impaktom na društvo ili ciljnu grupu. Finansijska naknada je uvek samo posledica procesa koje smo postavili i stvar dogovora obe strane. Klijentima su potrebne agencijske usluge kako bi održali i unapredili svoj biznis, agencijama su potrebni budžeti klijenata kako bi bile održive. Ukoliko usko sarađujemo, naći ćemo najefikasnija rešenja i optimizovati troškove i naknade, bez neprijatnih razgovara, i tako da obe strane budu zadovoljne.

Da li je transparentno komuniciranje finansijskog dela saradnje preduslov za uspešnu „vezu“ na relaciji klijent-agencija?
Važno je izgraditi i negovati partnerski, a ne neprijateljski odnos. Čini mi se da najčešća neslaganja nastaju oko finansijskog dela saradnje. Zbog toga je transparentno komuniciranje veoma bitan faktor u odnosu klijenata i agencija. Važno je biti otvoren u komunikaciji, i kada je reč o budžetima, i kada je reč o troškovima. Klijenti imaju obavezu da brief bude jasan, kako bi agencije svoje ideje, predloge i koncepte pripremile u skladu sa komuniciranim i planiranim budžetima. Bitna je i transparentnost sa agencijske strane, naročito kada se prezentuju troškovi.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari