#izazov2021: Održivost ima potencijal da promeni odnos organizacije prema potrošačima i zajednici

Ljiljana Radosavljević, Menadžer javnih politika i korporativnih komunikacija kompanije Marbo Product, članice PepsiCo grupe i jedna od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Sustainability as Your Best Business Strategy„, govori za Marketing mrežu da li je „sustainability“ reč koja će obeležiti 2021. godinu.

Da li je “sustainability”reč koja će obeležiti 2021. godinu?
Danas se više nego ikada jasno vidi prelaz sa održivosti, kao nečega što je poželjno imati u agendi, na operacionalizaciju i konkretnu primenu u poslovanju. To je tranzicija kroz koju svi prolazimo. Održivost ima potencijal da promeni odnos organizacije prema kupcima, partnerima, potrošačima i zajednici. To pitanje je toliko široko i važno da je neophodan uticaj svih u lancu, a napori u oblasti održivosti i cirkularnoj ekonomiji nisu kompeticija već partnerstvo i samo će se to u budućnost ceniti.

Za nas u kompaniji PepsiCo agenda održivosti ima širi kontekst. Njom se obavezujemo da ostvarimo postavljene ciljeve bilo da je reč o klimatskim promenama, o održivoj poljoprivredi kao glavnom resursu za nabavku sirovina od kojih proizvodimo naše proizvode ili o raznolikosti i inkluzivnosti okruženja u kojem naši zaposleni rade, kao i o našim brendovima, koje gradimo sa vizijom da imaju najmanji mogući uticaj na životnu sredinu.

Lokalno, kada smo kao Marbo Product pre trinaest godina postali deo multinacionalne kompanije PepsiCo, preuzeli smo odgovornost da u sinergiji sa drugim tržištima radimo na ostvarenju održivih ciljeva. Lokalno smo posvećeni odgovornom ponašanju prema zajednici, i na nacionalnom nivou ulažemo napore bez obzira o kom gradu ili tržištu se radi.

Da li je održiv = odgovoran = snažan brend? I koju ulogu u tome igra komunikacija?
Postoji jaz između onoga što potrošači znaju o održivosti i onoga što kompanije zapravo čine u ovoj oblasti. To naglašava potrebu da informacije o naporima kompanija budu dostupnije i vidljivije, te da dodatno ističu važnost brendova koji sprovode održivost. Korporativa komunikacija je tu da potrošačima na adekvatan način približi sve ono što kompanije čine kako bi ostvarile održive ciljeve i bile odgovorni korporativni građani.

Doprinos PepsiCo poslovanja je da ostavimo što manji trag na okruženje, a cilj da potrošači na polici imaju brend koji je odgovoran prema njihovoj zajednici i koji brine o njihovom okruženju, životnoj zajednici i sredini. Kao jedan od vodećih lidera na tržištu zahvalni smo što naši potrošači prepoznaju i cene.

Ko preuzima odgovornost za komunikaciju neetičnih brendova?
Kompanije imaju ključnu ulogu u predstavljanju konkretnih dela u oblasti održivosti i edukaciji potrošača o održivom poslovanju. S druge strane i potrošači su danas vrlo svesni okruženja u kom žive, društvene odgovornosti kompanija i brendova, njihovog uticaja na životnu sredinu, i njihove inkluzivnosti. Informacije su na dohvat ruke i transparentnost se ceni, a potrošači dele emocionalnu vezu sa brendovima koji su zaista održivi, koji prihvataju odgovornost i ulažu u budućnost zajednica.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari