today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Biti poželjan poslodavac nije lako ni postati ni ostati!

Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji MARS i jedna od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Plate u struci – skidanje oznake tajnosti„, govori za Marketing mrežu kako postati poželjan poslodavac i koliko su kompanije atraktivne za mlade talente.

Kako postati poželjan poslodavac? Koliko su kompanije atraktivni poslodavci za mlade talente?
U današnje vreme nema dileme da biti poželjan poslodavac znači biti agilan u adresiranju potreba zaposlenih, i postojećih i budućih, budno ih pratiti, a onda i pravovremeno odgovoriti na njih.

Za dostizanje epiteta poželjnog poslodavca značajnu ulogu imaju i zajedničke vrednosti sa kandidatima koje na kraju garantuju zdravu radnu atmosferu. Da bi se u tome i uspelo, potrebno je oslanjanje na čvrste temelje koje čine kultura kompanije, principi poslovanja koji su duboko ukorenjeni i daju neophodnu autentičnost poslodavcu budući da ih nije moguće dostići niti po ad hoc principu, niti u hodu. Na kraju, a često možda baš i od krucijalne važnosti, tu je i fleksibilno radno okruženje, koje se odnosi i na mesto i na vreme rada, i mogućnost za lični razvoj i napredovanje.

Konkretno, prilikom zapošljavanja novih saradnika mi se u proceni njihovih potencijala ne vodimo isključivo pozicijom za koju je raspisan konkurs, već i zahtevima za moguću sledeću funkciju. Na taj način kreira se baza internih talenata i osigurava mogućnost napredovanja. Kvalitetne saradnike nije dovoljno samo privući, zadržaće se ako imaju mogućnosti da idu napred. To podjednako privlači i već izgrađene stručnjake i mlade talente.

Kada su u pitanju mladi talenti, ono što još prepoznajemo da je mladima važno za izbor poslodavca jeste atmosfera u kojoj se različitosti prihvataju, da imaju priliku da budu svoji i kao takvi prihvaćeni. Streme ka dinamičnim pozicijama, brzim promenama, većim odgovornostima od starta, mentorskom radu koji im omogućava ubrzano razvijanje funkcionalnih i liderskih veština. Direktan odgovor na ta saznanja je program obuka Mars Leadership Experience koji polaznicima omogućava odličan početak karijere odmah nakon studiranja. U toku tri godine, rotiraju se na tri različita tržišta i na tri različite pozicije, pružaju im se znanja i veštine koje odlikuju budućeg lidera, razvijajući sposobnost vođenja tima, donošenja odluka i preuzimanja odgovornosti, uz kontinuiranu podršku mentora i starijih kolega sa bilo kog kraja sveta gde je kompanija prisutna. Da sumiram, biti poželjan poslodavac nije lako ni postati ni ostati. Iziskuje kontinuitet u praćenju dešavanja i prilagođavanju.

Da li je B2E model poslovanja budućnosti?
Budućnosti svakako, ali isto tako u velikoj meri i sadašnjosti. Bez kvalitetnih saradnika danas jednostavno nije moguće uspešno poslovati. Oni su naša snaga za sve važne projekte koje danas realizujemo za bolje sutra, oni su ti koji oslikavaju vrednosti kompanije i principe kojima se vodimo, oni su naši istinski ambasadori. Zato je njihovo zadovoljstvo i dobrobit apsolutni prioritet za nas što se odražava i na organizacionu strukturu kompanije Mars gde je HR direktor, uz generalnog i finansijskog direktora, uključen u donošenje svih najvažnijih poslovnih odluka.

Da li talenti iz kompanija odlaze samo zbog “veće ponude”?
Mi zaista nemamo takva iskustva, generalno imamo nisku fluktuaciju saradnika. Šta više, do sada se pokazalo da kandidatima koji dolaze u Mars finansijski deo ponude nije primarna motivacija. U mnogo većoj meri na njihovu odluku utiču kriterijumi kao što su to – kultura koja vlada u korporaciji, principi poslovanja, vrednosti koje se neguju, fleksibilnost radnog okruženja, fokus na razvoj.

Ukoliko se pak osvrnemo na razloge za odlazak, što je bez preterivanja retkost u našim redovima, oni se uglavnom ogledaju u urgentnoj potrebi za napretkom na koju kompanija nije u mogućnosti da u datom trenutku odgovori, a mogućnosti istovremeno postoje eksterno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,67 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!