Glavna tema 5. regionalnog foruma komunikacionih lidera IZAZOV 2019, koji će biti održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, biće usmerena na transparentno i odgovorno poslovanje. Tim povodom, pitali smo kolege iz agencija i kompanija šta za njih znači transparentno i odgovorno poslovanje i zašto je ono važno za razvoj tržišta. Naša sagovornica ovoga puta bila je Nataša Jovanović, direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija UniCredit Banke.
Šta za Vašu kompaniju znači transparentno i odgovorno poslovanje? Zašto je ono važno za razvoj tržišta?
Kompanije imaju vodeću ulogu u složenom lancu vrednosti, koji uključuje finansijski, ljudski, i ekološki kapital što utiče na njihovu sposobnost da doprinesu unapređenju privrede i društva u celini. S obzirom na ključnu poziciju UniCredita u lancu vrednosti, trudimo se da pažljivo sagledamo uticaj našeg poslovanja i odgovorno pristupamo svim našim aktivnostima, bilo da je reč o tipičnim bankarskim operacijama ili društvenim inicijativama. Stoga je naša Grupa nedavno usvojila Kodeks ponašanja kako bi osigurala da u našim svakodnevnim aktivnostima svi postupamo na odgovarajući način prema kolegama, klijentima, partnerima i zajednici u kojoj poslujemo, sa ciljem da obezbedi uspešno poslovanje, ali istovremeno i zaštiti interese naših klijenata i usklađenost svim propisima.
Šta će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi struke u 2019. godini?
Uzimajući u obzir da se okruženje i navike klijenata menjaju brže nego ikad, kao i da je konkurencija sve prisutnija, moram prvenstveno da istaknem da je veoma važno da obratimo pažnju da se ne izgubimo u moru ideja i da pokušamo da se prilagođenom i inovativnom komunikacijom obratimo ciljanoj grupi klijenata. Moramo da odemo korak dalje od standardne promocije proizvoda, i da se fokusiramo na jednostavna, konkretna i opipljiva rešenja, kako bismo napravili pravu razliku u životima ljudi i obezbedili im ono što je njima važno. Sa druge strane, savremene tehnologije, pre svega društvene mreže će ostati apsolutni imperativ za kompanije koje žele da idu u korak sa tržištem, jer predstavljaju odlične alate za izgradnju brenda i kontinuiranu komunikaciju sa klijentima. Međutim, različite starosne kategorije prave jaz između upotrebe savremenih i tradicionalnih alata, a pronalaženje adekvatne razmere u ovom segmentu svakako će i tokom ove godine biti jedan od ključnih izazova.