Glavna tema 5. regionalnog foruma komunikacionih lidera IZAZOV 2019, koji će biti održan 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, biće usmerena na transparentno i odgovorno poslovanje. Tim povodom, pitali smo kolege iz agencija i kompanija šta za njih znači transparentno i odgovorno poslovanje i zašto je ono važno za razvoj tržišta. Naša sagovornica ovoga puta bila je Olivera Nikodijević, Brands and Consumer Excellence Director SRB & MNE, Apatinska pivara.
Šta za Vašu kompaniju znači transparentno i odgovorno poslovanje? Zašto je ono važno za razvoj tržišta?
Poslovica kaže “Da bi nešto dobio moraš nešto i da daš” . U tom kontekstu, transparetno i odgovorno poslovanje za nas znači da smo, pre svega, u svakom trenutku otvoreni, dosledni i precizni u komunikaciji i poslovanju sa zajednicom i sa potrošačima, bez ikakvih zadnjih namera ili skrivenih poruka. To takođe za nas znači i pomagati zajednicu, ljude koji koriste naše proizvode, koji sa nama svakodnevno komuniciraju, sarađuju i koji su na bilo koji drugi način povezani sa nama i našim brendovima . Naš zadatak kao društveno odgovorne kompanije vidimo u traženju najboljeg dogovora sa zajednicom kroz ulaganje u brojne projekte koje zajedno spovodimo, saradnju sa brojnim organizacijama koju praktikujemo, ali se, pre svega, ogleda u velikoj želji da ostvarimo napredak u društvenim odnosima krupnim i hrabrim iskoracima.
Šta će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi struke u 2019. godini?
Živimo u vreme velikih i brzih promena. Te promene se dešavaju ponekad na dnevnom nivou a tiču se ukupnog pristupa marketingu i potrošaču. Velike promene su se desile u domenu postavke brendova i njihove komunikacije. Digital je promenio sadržaj i formu komunikacije. Udeo različitih kanala se menja u skladu sa novim trendovima. A sve to, posledično, utiče na novo definisanje budžeta i generalno investicija u marketing. Treba biti prvi, uvek tamo gde je tvoj potrošač, iznad svega relevantan, i nužno intrigantan da bi ostvario željene ciljeve, uz maksimalnu optimizaciju troškova. To ne znači nužno smanjenje investicija, već njihovo pametno i svrsishodno ulaganje u skladu sa novim trendovima, uz jasnu i merljivu potvrdu ostvarenja cilja. Stoga je najveći izazov danas u marketingu kako imati jasnu sliku o svemu što se dešava i neprekidno menja, i na osnovu te slike donositi odluke koje će dati rezultat. Na kraju svega, a i na početku, potrebno je uvek imati dovoljno hrabrosti da se isprati vizija. A sreća prati hrabre.