Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Istraživanje: Filantropija u Srbiji jednako humanitarna pomoć

Većina građana u Srbiji filantropiju shvata kao humanitarnu pomoć i podršku siromašnima i bolesnima, a ne kao dugoročno ulaganje u dobrobit zajednice, pokazalo je istraživanje o filantorpiji koje je sproveo Balkanski fond za lokalne inicijative (BCIF). Sa druge strane, kompanije imaju potpuno drugačiju ideju o suštini filantropije i veći značaj pridaju ulaganjima u druge oblasti, iako humanitarna pomoć dominira u njihovim filantropskim aktivnostima.
Istraživanje je sprovela agencija Ipsos Stratedžik marketing (Strategic) u novembru i decembru 2012. godine, a istraživanje se sastojalo iz ankete i fokus grupa. I građani i kompanije se slažu da je trenutno stanje u filantropiji nezadovoljavajuće, a razlozi su siromaštvo, apatija u društvu i nepoverenje građana prema onima koji prikupljaju novac odnosno u pokretače akcije. Kompanije ističu potrebu veće podrške države filantropskim inicijativama, prvenstveno kroz otvaranje kancelarije za saradnju u oblasti filantropije i poreske olakšice koje bi stimulisale davanja kompanija.
Većina građana, njih 72%, smatra da nema dovoljno davanja za opšte dobro, a 90% njih smatra da se filantorpija premalo podstiče, navodi se u istraživanju. Motivi građana su gotovo uvek emotivni i oni daju u humanitarne svrhe najčešće kada vide potresne izveštaje medija o bolesnoj deci i sličnim problemima, ocenila je direktorka istraživanja u Ipsosu Svetlana Logar. Istraživanje je takođe pokazalo da građani ne znaju puno o organizacijama civilnog društva i fondacijama.
Ispitanicima je najpoznatija Fondacija “Ana i Vlade Divac”, a od filantorpiskih aktivnosti akcija nabavke inkubatora “Bitka za bebe” koju je sproveo Fond B 92, za koju je čulo 83% ispitanika, a 29% njih je spontano navelo tu akciju kao primer. Najnegativniji primer je Fondacija “Katarina Rebrača” i od 2009. godine povećan je broj građana koji ne bi dali novac fondacijama, a kao glavni razlog naveli su zloupotrebe u toj fondaciji. Direktorka Balkanskog fonda za lokalne inicijative Mia Vukojević istakla je da je za poverenje građana neophodna transparentnost fondova i njihovih troškova, kao i da svakome bude dostupno kako je potrošen poklonjeni novac.
Više od polovine građana, njih 57% smatra da „obični“ ljudi mogu svojim davanjima da pomognu društvu što predstavlja pomak u odnosu na slično istraživanje sprovedeno 2009. godine kada je takav stav imalo 51% ispitanika. U poseldnje tri godine 41% građana je učestvovao u nekoj od filantropskih akcija što je plagi pad u odnosu na istraživane iz 2009 ali kontinuitet ipak postoji, rekla je Logar. Glavne oblasti koje građani podržavaju su siromašni, bolesni i osobe sa invaliditetom dok manji broj podržava davanja za obrazovne institucije (3%), ekološke i kulturne organizacije 1%. Kako je rekla Logar, samo 9% građana smatra da nauka treba da bude među prioritetnim oblastima za filantropsku podršku.
Kad je reč o organizacijama i institucijama čije su aktivnosti spremni da podrže, najviše građana bi podržalo crkvu 48%, pojedinačne inicijative njih 46%, a medije 44%. Direktorka istraživanja u Ipsosu Svetlana Logar ocenila je da potencijal za razvoj filantorpije postoji, ali i da je i građane i kompanije potrebno pokrenutni i stimulisati da se uključe u aktovnosti za opšte dobro. Ona je ukazala je na veliki antagonizam između kompanija i građana, koji ne veruju kompanijama i smatraju da su njihovi motivi isključivo profit i reklama i da kompanije ne bi trebalo da se javno hvale svojim donacijama.
„Građani nemaju poverenje u kompanije jer se stalno govori o malverazacijama, privatizaciji i otpuštanju zaposlenih“, primetila je Logar. I građani i kompanije obuhvaćeni ovim istraživanjem vide medije kao ključne igrače u podizanu poverenja u akcije davanja. Građani u anketi zamerili su medijima što ne isprate do kraja filantropske akcije jer „ako daju novac, žele da znaju šta se sa njim dogodilo“.Kompanije zameraju što se uvek ističu negativne strane, a ne i dobri primeri filantropskih akcija.

Izvor: EurActiv.rs

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!