SVET – Prema istraživanju koje je uradio Interbrand, vodeće svetske tehnološke kompanije očekivano su se pokazale najvrednijim brendovima, ali na njihovoj ovogodišnjoj top 100 listi ima i nekih zanimljivih preokreta.
Za potrebe izveštaja Interbrand prikuplja finansijske rezultate, uticaj na potrošače i snagu brendova. Na prvih deset pozicija uglavnom dominiraju tehnološke kompanije: Apple, Google, Amazon, Microsoft, Coca-Cola, Samsung, Toyota, Mercedez Benz, Facebook i McDonalds.
Apple i Google su već šestu godinu zaredom na vrhu Interbrandove liste „najboljih globalnih brendova“. U izveštaju koji vrednuje brendove na temelju više kriterija kao što su finansijski rezultati, konkurentnost, uticaj na ponašanje potrošača i drugi, Apple se zadržao na vrhu lestvice uz procenu rasta vrednosti od 16%, tj. 200 milijardi dolara.
Google je takođe zabeležio porast od 10%, dosegnuvši rast od 155,5 miliona dolara, dok je Amazon napravio neverovatan skok od 56% i našao se na trećem mestu s rastom vrednosti od 100,7 miliona dolara. S druge strane, Facebook je zabeležio pad od 6%, i završio je na 9. mestu uz gubitak vrednosti od 45 miliona dolara.
Brendovi koji su u ovogodišnjem izveštaju zabeležili najznačajniji rast bili su već spomenuti Amazon, zatim Netflix (45%), Gucci (30%), Salesforce.com (23%) i Louis Vuitton (23%).
Više informacija pronađite OVDE.