SVET – Prema istraživanju koje je uradio Interbrand, vodeće svetske tehnološke kompanije očekivano su se pokazale najvrednijim brendovima, ali na njihovoj ovogodišnjoj top 100 listi ima i nekih zanimljivih preokreta.
Za potrebe izveštaja Interbrand prikuplja finansijske rezultate, uticaj na potrošače i snagu brendova. Na prvih deset pozicija uglavnom dominiraju tehnološke kompanije: Apple, Google, Microsoft, Coca-Cola, Amazon, Samsung, Toyota, Facebook, Mercedez Benz i IBM.
U proteklih 12 meseci, Amazonova vrednost porasla je za 29%, što ga je dovelo na peto mesto liste. Ovo je drugo najveće povećanje, i to iza Facebook-a koji je zabeležio neverovatnih 48% što ga je dovelo na 8. mesto. Sledi rast kompanije Adobe (19%), Adidas-a (17%) i Starbucks-a (16%).
Nedavni globalni napori McDonalds-a, fokus na relevantnost i više digitalnih implementacija doneli su brendu rast vrednosti od 5%, i doveli ga na 12. mesto liste. Volkswagen se ove godine nije našao u listi.
Na listi su tri nova imena. Netflix na 78. mestu, Salesforce na 84, i Ferrari na 88. mestu. Četiri industrije su zauzela većinu liste: automobilska industrija (16), tehnološke kompanije (15), finansijske usluge (12) i FMCG (9).
Celu listu pogledajte OVDE.
Izvor: The Drum