Ljiljana Radosavljević, menadžer komunikacija kompanije PepsiCo za područje Zapadnog Balkana, specijalno za Marketing mrežu govori koja tri trenda će obeležiti komunikaciju kompanije u 2016. godini, u kojoj su meri integrisane komunikacije danas važan deo strategija svake kompanije i šta su, po njenom mišljenju, ideje koje opstaju.
Koja tri trenda će obeležiti komunikaciju kompanije Marbo u 2016. godini i zašto?
Dok su komunikacijski ciljevi uglavnom konzistentni, pristup i način implementacije dramatično su se promenili u poslednjih nekoliko godina. Uzrok tome je i činjenica da se okolnosti menjaju – razvijaju se novi kanali i alati komunikacije, publika na druge načine apsorbuje sadržaje i postavlja nove lestvice u kvalitetu sadržaja koji konzumira, što utiče na trendove kojima se vodimo. Naša prednost je snaga globalne kompanije PepsiCo, pa trendove brže usvajamo i implementiramo.
S obzirom na snagu naših brendova – Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud – i liderske pozicije u gotovo svim kategorijama, za nas u kompaniji Marbo je najveći prioritet kontakt, odnosno dijalog sa potrošačima. Prisustvo kroz sve komunikacijske kanale i na svim nivoima, predstavlja kako trend, tako i izazov. Važno je da dijalog koji kreiramo bude kontinuiran i sa svim interesnim stranama i donosiocima odluka koje se odnose na sektor u kom poslujemo, te iako nije vidljivo krajnjem potrošaču u velikoj meri se odražava na kvalitet poslovanja i predstavlja važnu kariku u biznisu svih velikih tržišnih igrača.
Budući da je Marbo deo velike globalne kompanije Pepsico, u kojoj meri je neophodno da lokalna kompanija prati globalne standarde i trendove i na koji način komunikaciju prilagođavate lokalnom tržištu i potrošačima?
Poslovati u sastavu jedne od najvećih globalnih kompanija u sektoru robe široke potrošnje predstavlja izuzetan ekskluzivitet. Za lokalne kompanije to donosi benefit u svim segmentima poslovanja, a podjednako se odnosi i na oblast komunikacija. Globalne kampanje naravno imaju veliku atraktivnost i pružaju velike mogućnosti i lokalnim tržištima. Kod nas je odličan primer uspeh kampanja za brend Chipsy u kojima su glavni akteri Leo Messi i pevač Enrike Iglesijas. Naravno, poslovanje u okviru globalne kompanije olakšava pristup i implementaciju ovakvih kampanja. Ipak, mi imamo i veliku slobodu u kreiranju kampanja koje su prilagođene lokalnom tržištu i koje odgovaraju na potrebe naših potrošača, prateći trendove koji su dominantni na našem tržištu.
U kojoj su meri, po Vašem mišljenju, integrisane komunikacije danas važan deo strategija svake kompanije? Možemo li danas uopšte da razmišljamo o single channel kampanjama?
Integrisana komunikacija danas je imperativ svake kampanje. Izazov je da prepoznajemo nova mesta – kanale gde se naši potrošači okupljaju i da razumemo nove, virtuelne, potrebe. Kada je reč o taktičkim projektima sa usko targetiranim ciljevima, tada ima smisla voditi se single channel kampanjama.
Možete li da izdvojite dve Marbo-Pepsico integrisane kampanje koje su, po Vašem mišljenju, obeležile prethodne godine i imale odlične rezultate?
Kada je reč o integrisanim kampanjama koje smo implementirali, svakako bih izdvojila kampanju sa fudbalerom Lionelom Messijem za brend Chipsy, a koju prati i sponzorstvo UEFA Lige šampiona, prestižnog evropskog klupskog takmičenja. PepsiCo je udržio snage sa UEFA Ligom šampiona u 2015. godini, što je predstavljalo jedinstvenu priliku za interakciju sa potrošačima kroz kanale poput najuticajnijih medija do polica na prodajnim mestima. Takođe, istakla bih i lokalnu kampanju za brend Pardon, gde od ove godine imamo i nove aktere, glumce Bojanu Ordinarčev i Petra Strugara. Ujedno reč je i o kampanji koja otvara još mnogo prostora i prilika za razvoj, tako da novitete svakako tek očekujemo.
Šta su, po Vašem mišljenju, ideje koje opstaju?
Opstaju samo one ideje koje odgovaraju na stvarne potrebe potrošača i koje iskrenim pristupom stupaju u komunikaciju, kreirajući snažnu i lojalnu vezu. To je jedini ispravan način za uspeh.
Kompanija Marbo Product podržala je festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2016, koji se održava 27. i 28. oktobra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu.