Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Inovacije su preduslov za održavanje konkurentnosti!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Milena Đorić Gudurić, Direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH, Mastercard.

U kojoj meri su danas kompanije u Srbiji spremne na inovacije? 
Danas je pritisak da brendovi i kompanije budu inovativni, zaista veliki jer svi bez obzira na veličinu ili oblast svog poslovanja, moramo biti spremni na inovacije koje preduslov za održavanje konkurentnosti. Ipak, ne razumemo inovacije svi na isti način. Neke imaju veze sa upotrebom novih tehnologija i digitalizacijom, ali je suština u načinu nalaženja rešenja, što može biti inovativno na različite načine. Mastercard je tehnološka kompanija za koju su inovacije praktično suština poslovanja, jer se tehnologije razvijaju brzinom savremenog života i stvari koje su danas opšte prihvaćene kao što je recimo beskontaktno plaćanje ili ecommerce, su do pre 10 godina bile veoma inovativne. Danas su uobičajne. Sličan primer je i sa mobilnim plaćanjima – do pre par godina je mogućnost plaćanja mobilnim telefonom bila ideja koja zanima usku grupu ljudi, a danas vidimo ne samo da se povećava interesovanje za njih, već raste i njihovo korišćenje.

Kao konkretne primere inovativnosti brenda, navela bih par rešenja koja doprinose diferenciranju  u digitalnom okruženju – od promene logotipa kako bi bio adekvatniji za nove, digitalne kanale komunikacije do kreiranja sonic brenda, odnosno kratke, prepoznatljive melodije koju korisnici čuju svaki put kada plate Mastercard karticom i koja je za njih na neki način dodatna potvrda da će dobiti isto korisničko iskustvo i nivo sigurnosti kao i na bilo kojoj drugoj tački interakcije sa našim brendom. Bez obzira na obim i formu same inovacije, važno je biti dosledan u njenoj primeni na duže staze, biti spreman na kontinuirano učenje i slušati povratne informacije tržišta. Mi smo zemlja u razvoju što znači da postoji značajan potencijal za inovacije, ali sa druge strane, postoji i ogromna potreba za edukacijom, i to su dva tasa na vagi koje treba dobro izbalansirati kako bi inovacije bile dugoročno održive.

Šta konkretno znači inovativna marketinška komunikacija?
To su hrabre aktivnosti koje uspevaju da se efikasno i pametno izdvoje iz mase, da privuku i zadrže pažnju korisnika,  da ih inspirišu na akciju, i ono najizazovnije – neretko da ih navedu da promene navike. Danas, kada je dostupno mnogo formata i kanala gde vidljivost u velikoj meri zavisi i od budžeta koji se troši na ove aktivnosti, inovativni projekti moraju biti strateški dobro promišljeni, pa možda čak i kontraintuitivni na prvi pogled jer se neće osloniti na sve dostupne vidove promocije ili neće podleći korišćenju istih samo zato što ih koristi konkurencija, već će se fokusirati na ciljanu b2b ili b2c komunikaciju na pravoj tački dodira brenda sa korisnicima. Ono što je najvažnije, inovativna marketinška komunikacija je ona iza koje stoji funkcionalno poslovno rešenje jer samo onda kada postoji realna vrednost koju treba promovisati, tada će „igranje“ marketinškim i komunikacionim alatima biti svrsishodno i primećeno kao autentično kod krajnjih korisnika.

Na primer, za mnoge kompanije, i dalje postoji znak jednakosti između CSR-a i pravolinijskog doniranja sredstava, i to je kratkoročni pristup koji treba menjati, kako bi se menjala percepcija korisnika o dometu i značaju koji imaju akcije svakog od nas pojedinačno. Pametno postavljene inovativne kampanje imaju moć da menjaju svest iz „Šta ja tu kao pojedinac mogu da uradim?“ u „Šta sve ja kao pojedinac želim  da uradim!“ To je cilj projekta Superheroji u okviru kojeg smo NURDOR pretvorili u ecommerce trgovca, dajući toj organizaciji dugoročnu donaciju, koja ima potencijal da unapredi i modernizuje njihov način rada – onlajn platformu za donacije Superhero.rs i modni brend koji je dostupan isključivo na njoj, uz istovremeno inspirisanje građana da se uključe pa je do sada donirano oko 6 miliona dinara za izgradnju i uređenje nove Roditeljske kuće.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
To je jedna renesansna ličnost – neko ko ne samo barata strogo marketingom i komunikacijama, već i neko ko poznaje analitiku podataka, ko prati tehnološke inovacije, ko poznaje tržišnu utakmicu, ko zamislja buducnost i entuzijasticno pristupa problemima i resenjima; neko ko je spreman da uloži vreme i trud u nadogradnju svojih znanja i neko ko ume da sluša svoje instinkte, svoje saradnike i tržište. To je kompleksna slagalica, ali oni koje je slože se s pravom mogu nazvati – REMARKABLE.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Posebno mesto u mom srcu i karijeri svakako ima Superhero kampanja, ali sam zaista ponosna na svaku kampanju u kojoj sam učestvovala i dok sa bila na strani kreativne agencije i danas kada sam deo kompanije.Kada izuzmemo kampanje kao takve, u svojoj karijeri sam ponosna na entuzijazam, iskrenost i doslednost sa kojima pristupam svakom novom projektu. Vremenom se pokazalo da je taj pozitivni stav, uz kreativni „mišić“ koji mora kontinuirano da se gradi, tajni sastojak uspešnih projekata koji se pamte. Takođe, ponosna sam što u sebi i dalje gajim dozu oduševljenja i radoznalosti, i to smatram posebnim drajverom u onome što radim.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!