today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Inovacija je ključ koji otvara vrata uspeha u svim sferama biznisa!

Vuk Kosovac, izvršni direktor strategije i marketinga Societe Generale banke, specijalno za Marketing mrežu govori koliko je značajno za jednu banku da ozbiljno zakorači u online svet, u kojoj meri građani Srbije prepoznaju potencijale e-bankarstva i koje trendove možemo očekivati u 2016. godini.

Societe Generale banka napravila je krajem godine značajne pomake kada je u pitanju online bankarstvo. O čemu se zapravo radi i koliko je značajno za jednu banku da ozbiljno zakorači u online svet?
Imajući u vidu da razvoj tehnologije utiče na sve sfere naše svakodnevice, pa samim tim i na korišćenje bankarskih usluga, finansijske institucije širom sveta moraju da idu u korak sa trendovima. Mi smo i na lokalnom nivou prepoznali značaj tehnoloških rešenja koja našim klijentima omogućavaju da svoje finansijske poslove završavaju brzo i jednostavno onlajn, štedeći i vreme i novac. Napravili smo značajan pomak, koji se oslikava u sloganu kampanje kojom smo lansirali našu unapređenu e-banking platformu – mali korak za čovečanstvo a veliki za bankarstvo. Ovaj pomak se ogleda u činjenici da smo prvi na tržištu Srbije uveli onlajn ekspozituru u okviru koje su našim klijentima dostupne i složenije bankarske usluge pored transakcionog bankarstva, kao što su gotovinski kredit, štednja, dozvoljena pozajmica, oročenje, trajni nalog i direktna zaduženja, i to potpuno putem interneta bez ijednog odlaska u banku ili kontakta sa kurirskom službom. Znamo i da je savet bankara vrlo važan u ovom procesu, te smo omogućili klijentima da mogu da postave pitanja i dobiju pomoć od osoblja onlajn ekspoziture putem video razgovora, što će siguran sam mnogima biti značajna olakšica.

Istraživanja pokazuju da Srbija još uvek u velikoj meri ne prepoznaje potencijale e-poslovanja. U kojoj meri, je po Vašem mišljenju, to zaista tako? Možete li da uporedite situaciju u Srbiji sa zemljama u regionu?
Što se tiče regiona, iako su nam Hrvatska i Slovenija blizu geografski, kada je u pitanju elektronsko bankarstvo češće se poredimo sa Bugarskom i Rumunijom, gde je penetracija korišćenja onlajn bankarskih usluga od 10-20 odsto. Iako mnogo ljudi u Srbiji i dalje koristi gotovinu, sve je veći broj onih koji koriste e-banking ili m-banking aplikacije i ta činjenica ohrabruje. Elektronsko bankarstvo je najrasprostranjeniji vid elektronskog poslovanja u našoj zemlji i ima mnogobrojne benefite za građane i ekonomiju – od uštede vremena i novca do smanjene upotrebe gotovine. Mi smo prepoznali značaj i potencijal e-bankarstva i upravo zato smo kroz onlajn ekspozituru uveli kvalifikovani digitalni sertifikat ili digitalni potpis u e-bankarstvo, i tako omogućili našim klijentima da obave svoje obaveze bez ijednog odlaska u banku. S obzirom da se ovaj sertifikat već sada može koristiti za prijavu poreza i doprinosa, a da se u budućnosti očekuje njegova još šira primena, preporuka je svima da obezbede svoj digitalni potpis. Onlajn ekspozitura je novina ne samo na našem tržištu, već i u širem regionu. Ovakvom digitalizacijom dokazali smo da srpsko bankarstvo ide u korak sa svetskim trendovima. Svakako da će i dalje unapređenje regulative u oblasti ne samo elektronskog bakarstva, već i elektronskog poslovanja generalno, doneti i mogućnost za uvođenje još naprednijih rešenja.

Koji kanali komunikacije su najefikasniji kada govorimo o finansijskoj industriji? Koju ulogu u tome igraju društvene mreže i blogovi?
Kada su u pitanju naši kanali putem kojih komuniciramo sa klijentima, istakao bih da je online ekspozitura samo jedan od njih. Suština je da online i fizička ekspozitura nisu suprotstavljene jedna drugoj, već predstavljaju izbor za naše klijente. Naš je zadatak da budemo fleksibilni i omogućimo sjajno korisničko iskustvo bez obzira za koji kanal komunikacije se klijent odlučio u tom trenutku. Dalje unapređenje i inoviranje svih kanala tzv. višekanalni (multichannel) pristup biće u fokusu finansijskih institucija širom sveta. Takođe, ovde je vrlo važno naglasiti i značaj edukacije kojoj poklanjamo posebnu pažnju. Ljude savetujemo u samoj ekspozituri kad su u pitanju naši proizvodi i usluge kako bi odabrali ponudu koja najviše odgovara njihovim potrebama i navikama, ali i kako koristiti online servise u okviru e-banking kutaka u našim poslovnicama. Kad su u pitanju online kanali, dostupna su korisnička uputstva, kao i mogućnost savetovanja sa našim bankarima putem video razgovora, bilo da je klijentima potrebna pomoć oko odabira proizvoda ili tehnički savet. Što se tiče komunikacijskog pristupa, pored tzv. tradicionalnih kanala kao što su TV, radio, print, koji svakako i dalje imaju svoju važnu ulogu, veliki je fokus naravno na online kanalima, među kojima su društvene mreže i blogovi naročito važni. Integrisani pristup je izazov za kompanije i brendove tj. kako sprovesti kreativnu ideju i prilagoditi je na pravi način različitim kanalima. Važno je kreirati sadržaj koji je interesantan i ima vrednost za korisnike i biti spreman za interakciju sa njima.

Koje trendove možemo očekivati u 2016. godini i koji su za Vas najveći izazovi struke?
Ubrzana digitalizacija i ulazak igrača iz tech industrije u finansijsku oblast svakako su trendovi koji će i dalje biti aktuelni i koji će diktirati prioritete za sve učesnike na tržištu. U tom smislu sigurno je da možemo očekivati dalji razvoj elektronskog bankarstva, a na nama je da se prilagođavamo i stalno unapređujemo našu ponudu. Ono što će biti poseban izazov za sve industrije koje imaju u fokusu lični kontakt sa klijentom, jeste videti kako će novi mediji i digitalne tehnologije transformisati interakciju sa ciljnim javnostima. Inovacija je ključ koji otvara vrata uspeha u svim sferama biznisa, a biti inovativan u okruženju koje se menja takoreći iz minuta u minut nije lako. Ovo će biti izazov pogotovo za velike organizacije koje strateški moraju da stvore kulturu koja podržava nove ideje, kako bi mogle da, ne samo odgovore na promene, već i da ih predvide. Ovaj zadatak nije lak, ali čini naš posao dinamičnim i omogućava nam da se i sami menjamo i rastemo radeći ga.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!