today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Infostud: U 2022. bilo je raspisano 11% više oglasa u oblasti marketinga

Već nekoliko godina unazad na tržištu rada u Srbiji primetan je nedostatak određenih kadrova, pre svega zanatskih zanimanja, navodi se u najnovijem izveštaju kompanije Infostud. Tako je i prethodnu godinu obeležio sa jedne strane veliki deficit radne snage, a sa druge uvoz radnika iz inostranstva kako bi se bar u manjoj meri zadovoljile potrebe tršita rada.

Prema podacima centra za zapošljavanje Infostud u 2022. godini bilo je 13% više raspisanih konkursa nego godinu dana ranije, tako je godina završena sa 76.247 oglasa za posao. Ipak u prilog priči o nedostatku radne snage ukazuju i podaci da je broj kandidata koji su bili u potrazi za zaposlenjem bio manji za 2% u odnosu na prethodnu godinu i iznosio 237.897. Takođe, prosečan broj konkurisanja je u znatnom padu i u 2022.godini iznosi 47 po jednom oglasu, dok je 2021. bio 57.

Tržište rada u oblastima marketinga, medija i PR-a stalno se menja i prilagođava novim trendovima i potrebama. Po podacima Infostuda u 2021. godini raspisano je 1.595 oglasa u oblasti marketinga/promocije, dok je u 2022. godini bilo za 11% više, tačnije 1.763 oglasa za posao.

Iako je ova oblast rada bila u porastu, situacija je drugačija u oblasti medija. U 2021. godini bilo je raspisano 242 oglasa, dok je u 2022. godini bilo za 26% manje, odnosno 178 oglasa za posao. Za razliku od ovih oblasti, u oblasti PR-a, bilo je raspisano 168 oglasa u 2021. godini, a u 2022. godini za 27% više, odnosno 213 oglasa za posao.

U oblasti marketinga, u 2021. godini najtraženiji su bili profili kao što su marketing menadžer, menadžer za digitalni marketing, marketing referent, promoter, asistent u marketingu i marketing analitičar. Međutim, u 2022. godini, pozicija brend menadžera je takođe postala popularna.

U oblasti medija, i u 2021. i u 2022. godini najtraženiji su bili profili poput novinara, urednika, asistenta u medijima, pres kliping operatera, menadžera u medijima i voditelja i kopirajtera. Za razliku od marketinga i medija, u oblasti PR-a, u prethodne dve godine najtraženiji su bili profili kao što su specijalista za društvene mreže, menadžer za odnose sa javnošću, menadžer za dešavanja i manifestacije i content menadžer.

Analizirajući oglase u svim oblastima i industrijama, Infostud je došao do zaključka da su poslodavci prošle godine bili u potrazi za novim kadrovima, bili su pristupačniji i u zapošljavanju studenata te je tako preko 10.000 oglasa (14%) bilo dostupno svima njima koji prave prve korake na tržištu rada.

Tokom 2022. godine najmanje je bilo kandidata koji su tražili posao bez radnog iskustva, svega 16%. Kao i prethodnih godina najveći udeo onih koji su bili u potrazi za poslom čine kandidati sa 10 i više godina radnog staža, čak 35 procenata. Trećina kandidata je imala do 5 godina iskustva, a svaki peti od 5 do 10 godina.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!