Imperativ održivosti je praćenje trendova!

Nataša Jovanović, Head of Identity and Communications, UniCredit Banke Srbija, govorila je za specijalni dodatak Nedeljnika, o integrisanim komunikacijama, kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume brend, i u kom smeru bi trebale da se transformišu banke imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri.

U eri tehnoloških inovacija, koliko je za jedan brend važna 360° komunikacija, posebno ako govorimo o bankarskom sektoru? Kako Vi vidite integrisan pristup komunikacijama?
Za razliku od tradicionalnog marketinga u čijem fokusu je bio isključivo proizvod, integrisane marketinške komunikacije su u potpunosti orjentisane na potrebe klijenata i ogledaju se u snažnoj komplementarnoj vezi između krovne marketinške strategije, oglašavanja, odnosa sa javnošću i ono što je danas posebno važno, usaglašenoj koordinaciji svih kanala komunikacije kako na tradicionalnim, tako i na digitalnim. Ovo je najviše prepoznato u multinacionalnim kompanijama, kao što je i UniCredit, zahvaljujući bogatom, međunarodnom iskustvu, kao i redovnoj razmeni primera najbolje prakse iz različitih zemalja. Jedna od najvećih prednosti našeg poslovanja jeste činjenica da svih 14 članica UniCredit Grupe, uprkos velikim razlikama u jezicima, kulturama, načinu života, govori jednim glasom. Na taj način uspevamo da prenesemo istu poruku svim interesnim stranama, a sve u cilju postizanja jednakosti između identiteta i imidža.

Bankarski sektor je veoma specifičan kada je u pitanju komunikacija sa krajnjim korisnicima usluga. Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume brend, odnosno banku?
Krajem prošle godine, UniCredit Grupa je lansirala novu krovnu komunikacionu platformu „Banka za sve što vam je važno“. Ona se koristi u svim komunikacijskim aktivnostima Grupe kao što su reklamne kampanje, brendiranje i marketinški materijali u svim zemljama u kojima posluje, a u skladu sa pristupom “Jedna banka, jedan UniCredit”. Novi slogan u sebi sadrži UniCreditov korporativni identitet – svojim klijentima nudi proizvode, usluge i savete koji prave razliku u svakodnevnim životima fizičkih lica, porodica, preduzeća ili velikih kompanija.

Na čemu se zasniva strategija vaših marketinških komunikacija? Koja je glavna poruka UniCredit banke prema korisnicima i kroz koje kanale komunikacije pričate priču o svom brendu?
U skladu sa vrlo dinamičnim promenama u svim sferama, imperativ održivosti je praćenje trendova. To se odnosi i na segment tržišnih komunikacija. Imajući u vidu da se tradicionalni pristup za planiranje kampanja sve više potiskuje personalizovanim koji podrazumeva plasiranje posebnih poruka svakom klijentu pojedinačno, pronašli smo pravi način da ispratimo nove trendove. Sve više koristimo značaj digitalnih kanala i društvenih mreža i pratimo zahteve klijenata koji informacije žele da dobiju brzo i bez dolaska u banku. Posebno sam ponosna na činjenicu da smo tokom prošle godine bili prva banka koja je lansirala Viber stikere i na nestandardni način komunikacije približila se svojim klijentima i široj populaciji. Kao banka koja proaktivno reaguje na potrebe klijenata, trudimo se da bankarstvo učinimo jednostavnijim, uz jasnu i transparentnu komunikaciju. Imajući u vidu da klijenti sve više žele da budućnost postane potpuno mobilna, naša komunikacija mora da prati njihova očekivanja.

U kom smeru bi trebali da se transformišu brendovi (banke) imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Prostor za dodatni razvoj u svetu tržišnih komunikacija uvek postoji. Imajući u vidu da klijenti sve više teže mobilnosti, fleksibilnosti i komforu, naše poslovanje, a samim tim i komunikacija moraju da prate njihova očekivanja. To znači da naša poruka treba da prati životni stil današnjih klijenata i da im bankarstvo učini dostupnijim.

Po Vašem mišljenju, koji trend na tržištu marketinških komunikacija možemo da očekujemo u 2019. godini?
Sa razvojem tržišta i tehnologije, ali i boljom edukacijom klijenata, razvojni put integrisanih marketinških komunikacija će nastaviti da transformiše svoje koncepte. U skladu sa tim, kompanije će nastaviti da teže inovativnim strateškim pristupima i idejama kako bi osigurale konkurentsku prednost, dok će uvođenje integrisanih marketinških komunikacija postati imperativ i za najmanje kompanije. Svaka dobro osmišljena kampanja koja pomeri granice i izađe iz komforne zone doprinosi unapređenju naše struke.


Oceni tekst

2,00 od 5
Loading...

Komentari