Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Idealan spoj brojki i slova

Strateška uloga i značaj korporativnih komunikacija za poslovanje je neosporna. To je ono čega su “dobre” kompanije svesne, a sve to polazi od razumevanja rukovodećeg tima gde, u svesnim kompanijama, svoje mesto imaju i komunikacije. Međutim, bez podrške lidera unutar kompanije, ta ideja se ne može sprovesti u delo, i ne možemo doći do željenih rezultata.

Funkcija komunikacija u Mars UBBAI regiji osnovana je pre pet godina. Pre toga lokalno, pa čak ni regionalno nije postojala, do te mere da nismo imali ni praćenje medija. Nije bilo inicirane komunikacije, čak ni reaktivne, a ono malo publiciteta što je postojalo, nismo mogli ni ispratiti.

Situacija je bila slična i interno – procesi nisu bili postavljeni, budžeti nepostojeći. Kretali smo od nule, što je sa jedne strane bio izazov, ali sa druge prilika da funkciju i reputaciju gradimo od početka. Za utehu, vodili smo se mantrom – bolje nikakva, nego loša reputacija.

Da biste zaslužili poverenje, potrebni su vam rezultati, za postizanje rezultata potrebne su različite aktivnosti, a za aktivnosti – budžet. Ova činjenica nas je u početku samo “vrtela u krug”, a sa te vrteške nikada ne bismo ni sišli da nije nastupio trenutak kreativnosti.

Situacija je bila sledeća – sa jedne strane novi regionalni direktor, sa druge novi rukovodilac korporativnih komunikacija i prazan papir ispred nas. Jedan poseduje kreativnost da pronađe budžet, drugi “lude” ideje. U velikim kompanijama najčešće se dešava da neko ko je duboko u poslovnim procesima, finansijama, prodaji, nema sluha ili čak i omalovažava funkciju komunikacija. I suprotno, neko ko je dobar komunikator, često ima problema sa razumevanjem finansijskih izveštaja, raznih tablica i nemogućih skraćenica. Ali, nekada se sve poklopi, i dogodi se dobar spoj brojki i slova.

Zašto zajednički tekst? Iz prostog razloga što ovaj primer ne bi bio tako uspešan da smo svi isti, da komunikacije rade samo komunikatori, jer je nekad presudno da logika presudi kreativnosti, a lepa reč otvori poneka vrata (ne nogom).

Komunikacije su, bez saveznika i ljudi koji će ih oživeti, samo slovo na papiru. Često svedočimo pogrešnim verovanjima da su komunikacije samo ono što vidimo eksterno u šarenim objavama, ali istina je da je to možda 20% onoga što zaista radimo. Pre svega, najbitnija je interna komunikacija, jer sve priče dolaze iz kompanije, a bez saradnje sa kolegama nema ni izvora informacija. S druge strane, ako kolegama ne prenesemo svrhu kompanije, komunikacijske ciljeve, glavne teme koje želimo plasirati i objasnimo zašto je to važno, oni neće ni prepoznati vrednost informacije koju imaju. Takođe, ako ih ne držimo u toku sa svim aktivnostima koje kompanija sprovodi u smislu unapređenja procesa, brige za zaposlene, ulaganja u zajednice, propustićemo priliku da se osećaju ponosno što su deo takvog kolektiva. A, znamo da je samo zadovoljan zaposleni najbolji ambasador svoje kompanije.

Kakva je situacija danas? Daleko smo odmakli od početka, kada smo pionirski istupili i prenosili bitne kompanijske momente, a svojim primerom motivisali smo i druge kolege. Postigli smo ono što smo i želeli – sada sve više kolega lično i sa ponosom prenosi svoje priče.

Zanimljiv trenutak, kada smo ponovo na test morali staviti svu svoju kreativnost, adaptilnost i agilnost je početak pandemije. Sve teme su utihnule i ostala je samo jedna. Stava smo da je za dobru komunikaciju najbitnija relevantnost i poznavanje publike, kao i trenutka u kojem im se obraćamo. Samo, sada smo imali i „interno pojačanje“.

Kao kompanija koja je oduvek praktikovala rad od kuće, prepoznali smo značaj i relevantnost deljenja naših primera i praksi u tom trenutku. U prvi plan istupile su kolege iz ljudskih resursa i podelile svoja iskustva, kako bismo pomogli mnogima da se lakše i brže prilagode.

Interni program Be Well ambasadora, koji smo sprovodili sa ciljem podrške mentalnom i fizičkom zdravlju naših zaposlenih, preneli smo kao dobar primer i eksterno. O aktivnostima koje su organizovali, kao što su onlajn časovi joge i jutarnje razgibavanje, mesečni izazovi brojanja koraka, čitanje bajki deci drugih kolega putem video poziva i sl. govorili su sami ambasadori.

Zato ćemo za kraj reći ono što smo na zajedničkom primeru naučili – dobra komunikacija može biti samo dodatna prednost u unapređenju svih funkcija i njihovom povezivanju. Nekada, na oko nespojive kombinacije, daju najbolje rezultate!

Za Mark Club tekst napisali:
Vanja Vagić, menadžerka korporativnih komunikacija, Mars UBBAI
Predrag Milinčić, regionalni direktor, Mars Balkans

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!