Hrabri su oni koji opstaju!

Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Ivanom Kozličić, direktorkom marketinga za tržišta Balkana u kompaniji MasterCard.

Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? U kom smeru bi trebali da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Transformacija je ključna reč već dugi niz godina. Uspešni brendovi danas moraju da budu spremni ne samo da neprestano fukcionišu i komuniciraju u digitalnom okruženju koje se stalno menja i napreduje, već i da „žive digitalno“, odnosno, da osluškuju potrebe potrošača i uočavaju promene i u skladu sa time postavljaju trendove koje će potrošači želeti da slede. Uspešni će biti oni brendovi koji uspeju da transformišu svoju komunikaciju tako da budu tamo gde će potrošači tek biti, ne tamo gde potrošači već jesu.

Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Hrabri su oni koji opstaju. Oni eksperimentišu netradicionalnim kanalima i inicijativama. Priceless platforma je dobar primer kako hrabra ideja može da opstane već 20 godina. Priceless koncept je ostavio tako dobar i dugotrajan trag na tržištima širom sveta, upravo zbog toga što je Mastercard dao jednu potpuno novu dimenziju korisicima kartica – dao im je jedinstvena iskustva. Stalnim inovacijama, princip „neprocenjivog“ smo podigli na još viši nivo. U aktivno iskustvo, zahvaljujući digitalnom konceptu, unosimo stalno novu energiju i unapređujemo autentičnu interakciju savremenih korisnika i Mastercard brenda. Na primer, gledanje filma koji je prikazan na Kanskom festivalu je poslastica za ljubitelje filma, ali gledanje tog istog filma na Kanskom festivalu sa ekipom filma i glumcima? To je iskustvo koje se pamti i prepričava godinama. A zamislite tek situaciju da Vam Robi Vilijams, kao Mastercard brend ambasador, na koncertu posveti jednu pesmu! To su iskustva koja mi pružamo našim korisnicima i koja su naši korisnici očekuju od nas.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
Često možemo da vidimo da je neki brend osvojio tržište «WOW» efektom, ali održati privrženost potrošača je daleko veći izazov. Mi stavljamo akcenat na sigurnost i bezbednost naših korisnika, kao osnov za dugoročno stvaranje odnosa poverenja i međusobnog razumevanja. Kompanija Mastercard aktivno radi i na drugim poljima, kao sto su saradnja sa bankama, trgovcima, medijima, širom javnosti, a sve kako bismo korisnicima pružili dodatnu vrednost. U eri užurbanog životnog stila, pružamo brzinu, moderne tehnologije i pristup neprocenjivim iskustvima i mogućnost da ljudi svoje vreme usmere na porodicu i lična interesovanja. Danas je to nešto istinski neprocenjivo, pa samim tim zadatak nije lak, ali ako verujete u brend i njegove vrednosti – onda nema lepšeg posla.

Kada je pravi trenutak za eksperiment i kampanju na granici rizika?
Teško je predvideti pravi momenat. Za neke je to odmah, a za neke nije nikad. Uspešni brendovi uvek idu napred i pred sobom imaju velika očekivanja i planove. Mastercard neguje otvorenost ka novinama, u poslovanju i komunikaciji. Najnoviji primer se odnosi na #StartSomethingPriceless kampanju u okviru koje smo, u saradnji sa legendarnim fudbalerom Peleom, upravo predstavili kratkometražni film „22 jezika”. Reč je o inicijativi koja je ujedinila 22 fudbalera-amatera, fudbalska fana iz celog sveta koji su zajedno odigrali utakmicu i koja im je pružila neprocenjivo iskustvo – podizanje trofeja sa Peleom, kao i ulaznice za 11. UEFA Ligu šampiona. Reakcije su neverovatno pozitivne i zato mislim da hrabri koraci omogućavaju inovacije.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Verujem da će ova 2018. godina ostati na tragu prethodne godine u pogledu potrebe brendova da pronađu odgovarajući kanal da sa svojom publikom komuniciraju na jasan, pravovremen i interaktivan način kako bi se izdvojili iz mora drugih kompanija. U eri ogromne povezanosti potrošača, sve veći izazov za sve, ne samo za platnu industriju, predstavljaće i očuvanje sigurnosti podataka jer pretnje postaju sve sofisticiranije. Mi razvijamo tehnologije koje nam omogućavaju da autentifikujemo korisnike na osnovu onoga što oni jesu, ne onoga što pamte, i na taj način premostimo veliki izazov u očuvanju sigurnosti podataka. S tim u vezi smo postavili i mandat za sve naše banke partnere da implementiraju odgovarajuća tehnološka rešenja do aprila 2019. godine, pa će za nas konkretno cilj, pre nego izazov, u 2018. godini biti da edukujemo tržište u pogledu prednosti savremenih tehnoloških rešenja.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari