Hrabri brendovi usmeravaju svoje vrednosti ka održivom poslovanju

Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Goranom Stuparom, ekspertom za korporativne poslove kompanije HEINEKEN Srbija.

Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018. godini ? U kom smeru bi trebalo da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Pričati o transformaciji u digitalnoj eri je čist pleonazam. Kontinurano se pronalaze novi alati, kanali komunikacije, modusi poslovanja i načini targetiranja potrošača pomoću kojih im se nudi upravo ono što im treba, i to u svakom trenutku. U tom smislu, ne treba da se transformiše brend kao takav, već njegova komunikacija i sadržaj moraju da se prilagode različitim ciljnim grupama i u potpunosti iskoriste potencijale marketinških kanala.

Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Hrabri brendovi kreiraju strategiju i usmeravaju svoje vrednosti u pravcu održivog i odgovornog poslovanja. U cilju povećanja svesti o značaju odgovorne konzumacije kompanija HEINEKEN je pokrenula niz akcija i kampanja. Kada je Heineken® postao globalni partner Formule 1®, centralno mesto u partnerstvu zauzela je poruka o odgovornoj konzumaciji. Efektan reklamni spot koji je usledio, a u kojem čuveni as Formule 1® Ser Džeki Stjuart odbija da popije Heineken pivo jer vozi, potvrdio je hrabrost kompanije i brenda i najavio globalnu kampanju „When you drive, never drink“.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
Potrošača treba izazvati znatiželjom, probuditi mu maštu i inspirisati ga. Ako to uspete zaveli ste ga, ali na kratko, jer je nadalje potrebno da ga motivišete da proba vaš proizvod ili uslugu. Danas se motivacija gradi originalnim i autentičnim sadržajem kroz koji potrošači mogu da se identifikuju, koji ih stimuliše i inspiriše na različitim nivoima da zavole i “zaprate” vaš brend. Jedan od takvih brendova iz portfolija kompanija HEINEKEN Srbija je Zaječarsko, koje su domaći potrošači dve godine za redom proglasili omiljenim pivom u Srbiji, što nas čini posebno ponosnim.

Kada je pravi trenutak za eksperiment i kampanju na granici rizika?
Uvek je vreme za eksperimentisanje u sredini gde je dobro postavljena osnova, gde postoji poverenje između brenda i tržišta uz neosporan kvalitet. Najveća inovacija kompanije HEINEKEN u poslednjih 144 godine je Heineken® 0.0 bezalkoholno pivo, koje je sa jedne strane u skladu sa rastućim trendom umerene i odgovorne konzumacije, koju kompanija aktivno promoviše, dok istovremeno pruža isti užitak i vrhunski doživljaj ispijanja piva. Najznačajnija Heineken® inovacija biće predstavljena na originalan način i potrošačima u Srbiji, kroz sve kanale komunikacije u okviru naše integrisane 360 kampanje koja počinje 15. februara 2018.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Sve zarade, procenti, prihodi, bonusi i slično, gube smisao ukoliko ne postoji šira slika u kojoj su održivo poslovanje, briga o potrošaču i zaposlenima prožeti u svim delovima poslovne strategije. Postojanje svesti o važnosti očuvanja životne okoline, sigurnosti na radu i značaja ulaganja u lokalnu sredinu i društveno odgovorne projekte je preduslov za formiranje strategije odgovornog poslovanja.
Primer za to je nacionalna kampanja „Otvorimo zajedno Narodni muzej“, koju je pokrenula kompanija HEINEKEN Srbija kroz brend Zaječarsko, a u okviru koje će potrošači širom Srbije kupovinom specijalnog izdanja limenki doprineti prikupljanju sredstava potrebnih za obnovu Narodnog muzeja u Beogradu. Danas svaka kompanija koja računa na dugoročan uspeh mora da insistira na održivom poslovanju i bude spremna da na tom putu istraje.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

1,78 od 5
Loading...

Komentari