today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Harizma se uči pozitivnim stavom prema životu

Šta je harizmatična ličnost – neko ko zrači i opčini sve, neko ko privuče pažnju čim uđe u prostoriju ili izgovori nekoliko reči. Nemoguće je naći jedinstvenu definiciju. Neki psiholozi kažu da je to širenje pozitivne energije, da je u pitanju urođena osobina, ali da je moguće i izgraditi je. Da li harizmatične ličnosti utiču na tu svoju osobinu – nije važno, bez obzira na to da li su obrazovane ili ne, te osobe jednostavno imaju moć da privuku pažnju i osvoje sagovornike.
Pored svih osobina koje su nam važne u komunikaciji, svi oni koji se bave komunikacijom uveliko koriste harizmu. Da li u svom radu, na prezentacijama ili tokom treninga, ili prilikom predstavljanja klijenata, svaki iskusan PR koristi harizmu. Prilikom prvog susreta sa potencijalnim klijentom, PR profesionalac procenjuje koliko će moći da iskoristi određene osobine klijenta u daljem radu, da li je klijent elokventan, da li ima strpljenja, kakvo mu je držanje. I naravno da li je harizmatičan.
Ukoliko je osoba koju treba predstaviti javnosti, bez obzira na to da li je stručna, uticajna, elokventna, i harizmatična, PR tim je zavrsio pola posla. Pojedinca koji poseduje harizmu ne treba štedeti već maksimalno iskoristiti za javne nastupe i različite skupove.
U dosadašnjem poslovanju imala sam saradnju sa jednim veoma harizmatičnim klijentom koji je izbegavao susrete sa medijima. Vodio je i vodi uspešno poslovanje, ali ga je stalno pratio glas i stav medija da je «tajkun». Sve dok nije prihvatio savet da započne sa redovnim susretima sa medijima. Slika je počela da se menja, a on je postao jedan od sinonima za uspeh, i to ne zato što je promenio bilo šta u svom poslovanju, već zato što je opčinio novinare i svojim stavom ih ubedio da je sposoban i da radi pravu stvar. Jednostavno, posle 5 minuta provedenih sa tim poslovnim čovekom, slika se menja, pobedjuje njegova harizmatičnost, a hiljade napisanih pozitivnih reči ili fotografije tu nisu mogle da pomognu pre toga.
Ali to je lakši deo našeg posla – kada nam je klijent harizmatičan. Šta da se radi u suprotnom slučaju, kada mu nedostaje «to nešto». I da li je moguće da neko ko je se ozbiljno pozicionirao u svetu biznisa, može da bude bez te osobine. Može. Posebno u segmentu pozitivizma, koja generalno nedostaje nama na ovim prostorima.
Naravno, u našem poslu nema odustajanja i nema teških zadataka. Svako poseduje nešto što je moguće izvuči. Ponekad je potrebna samo upornost, a upornost, kada se usmeri u pravcu vežbe, može da stvori jednu pozitivnu sliku. Treninzi, psiho i govorne vežbe, snalaženje u različitim situacijama, upoznavanje sa različitim ljudima, svima nama pa i našim neharizmatičnim klijentima, može da popravi stav i prema poslu i prema ljudima. Ali i prema životu.
U mojoj praksi uvek se trudim da prvo istaknem u prvi plan pozitivan stav prema životu – videla sam na nekim drugim tačkama na zemaljskoj kugli koliko on olakšava čak i običnu uličnu komunikaciju. Poslednjih decenija smo to u sebi sakrili, ali mi koji se bavimo komunikacijom moramo da izvučemo sakrivenu pozitivnu energiju. Na taj način ćemo uspeti i da kreiramo harizmatičnijeg klijenta, koji će zahvaljujući našem trudu, imati bolji imidž u javnosti. Dakle, moj ključ za novu harizmu je – budite pozitivni i to će vas učiniti šarmatnijim.

Autor: Marina Grihović, direktor agencije Headline
Izvor: Regionalni newsletter Komunicirajmo

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!