Grupacija oglašivača pred velikim izazovima u 2012. godini

Predsednica Grupacije oglašivača Srbije i menadžerka za odnose s javnošću i komunikacije kompanije „Coca-Cola“ za Srbiju, Makedoniju i Crnu Goru Milica Stefanović specijalno za Marketing mrežu govori o kratkoročnim i dugoročnim planovina Grupacije, o ulasku u Svetsku federaciju oglašivača, radu na Nacrtu kodeksa o odgovornom oglašavanju, kao i o trenutnom odnosu medija i oglašivača.

Sa kojim ciljem je osnovana Grupacija oglašivača Srbije, zašto baš u ovom trenutku i koji su joj kratkoročni i dugoročni planovi?
Možda već i znate, ali ovo nije prvi put da se pokreće inicijativa za osnivanje tela koje bi se na aktivan način bavilo samoregulativom. Još 60-ih, zatim 80-ih godina prošlog veka, pa i u bliskoj prošlosti, gospodin Žozef Lončar i mnogi drugi sa njim radili su na okupljanju oglašivača u jedno telo. Danas, kada je umrežavanje neophodno u svakoj industriji i kada je i naše tržište sazrelo, stekli su se svi uslovi za takvo povezivanje. Bilo je logično da, pored Međunarodnog udruženja oglašivača (IAA) koje okuplja profesionalce koji se bave oglašavanjem u svim njegovim sferama, ponovo pokrenemo inicijativu za osnivanje tela koje će okupljati samo kompanije koje se oglašavaju. Privredna komora Srbije je ovu potrebu odmah prepoznala i preduzela zaista izvanredan napor da prilagodi svoju unutrašnju organizaciju u okviru Udruženja kreativne industrije, da na najbolji način podrži rad Grupacije oglašivača, na čemu smo im jako zahvalni.
Što se planova i ciljeva tiče – prva dva cilja smo već ispunili – okupili smo vrlo reprezentativne kompanije/oglašivače u Grupaciju i postali punopravni članovi Svetske federacije oglašivača (World Federation of Advertisers). Sada je u toku rad na izradi Nacionalnog kodeksa o odgovornom oglašavanju koji vodi IAA, a u čijem radu i sama učestvujem ispred Grupacije oglašivača.

Grupaciju trenutno čini 25 najvećih oglašivača u zemlji. U kojoj meri je Grupacija oglašivača otvorena za nove članice, pa i male kompanije/oglašivače?
Principi rada Grupacije su, pre svega, zastupanje zajedničkih interesa oglašivača u Srbiji tretirajući sve oglašivače podjednako, umnogome se oslonjajući na principe Svetske federacije oglašivača. Svakako da smo otvoreni za sve oglašivače koji smatraju da im ovakva vrsta saradnje može pomoći, a verujem da su to zaista svi koje se bave oglašavanjem. Naime, Privredna komora Srbije kao kuća Grupacije oglašivača nam, uz infrastrukturnu i organizacionu podršku, omogućava i vrlo jednostavno povezivanje sa budućim članicama – svi smo već članovi Privredne komore Srbije, a kao takvi imamo puno pravo i slobodu povezivanja unutar nje.

U kojoj meri će članice Grupacije oglašivača raditi na regulativi i samoregulativi? Da li u 2012. godini možemo da očekujemo novi Zakon o oglašavanju, kao i neke druge dokumente koje će regulisati tržište oglašavanja?
Već sam pomenula rad na Kodeksu odgovornog oglašavanja koji je IAA pokrenula. Verujem da je ovaj dokument kao kamen temeljac samoregulative u našoj industriji od izuzetne važnosti i da će nam pružiti osnov za kvalitetnu samoregulativu, u skladu sa trendovima razvoja industrije oglašavanja u svetu, ali i sa potrebama našeg tržišta. Nacrt kodeksa će IAA dati na uvid svim zainteresovanim strukovnim udruženjima, a kako sam lično član radne grupe za pisanje Kodeksa ispred Grupacije oglašivača, svakako da će i sve članice Grupacije imati prilike da tekst iskomentarišu i daju svoje predloge za unapređenje istog. U tom smislu, rad na samoregulativi, verovatno najvažnijem segmentu rada naše Grupacije, već je otpočeo.
Što se tiče Zakona o oglašavanju, i sami znate da je u prvoj polovini 2011. godine pokrenuta procedura izrade Nacrta i usvajanja novog zakona, ali je zbog potonje reorganizacije ministarstava i spajanja Ministarstva trgovine i Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, to ostavljeno po strani, za sada. Cilj članica Grupacije je da se pripreme za trenutak kada novi zakon ponovo bude na dnevnom redu, a do tada ustanovimo osnovne principe samoregulative koje će zakon definisati i na taj način budemo relevantan partner Vladi i svim ostalim učesnicima u procesu definisanja konačnog oblika tog zakona, kad god on ponovo postane aktuelan.

Šta će konkretno članstvo u Svetskoj federaciji oglašivača doneti srpskim oglašivačima?
Već u toku samog planiranja pripremnih aktivnosti za osnivanje Grupacije oglašivača stupila sam u kontakt sa kolegama iz Svetske federacije oglašivača, kako bismo bili sigurni da organizacija koju formiramo ispunjava sve proceduralne i suštinske uslove da postane članica WFA. Moram da napomenem da su kolege iz WFA, na čelu sa njenim izvršnim direktorom Stefanom Loerkeom, bili izuzetno predusretljivi i verovatno najveći zagovornici osnivanja Grupacije u korporativnom sektoru van naše zemlje. Srećna je okolnost da je malo po osnivanju Grupacije, gospodin Loerke bio u Beogradu na seminaru o samoregulativi u oglašavanju, koji je organizovala IAA i tom prilikom još jednom podelio sa nama važna iskustva koja su nam pomogla da od samog početka rada Grupacije usvojimo principe rada WFA.

Kako ocenjujete trenutni odnos medija i oglašivača u Srbiji? Koje korake će Grupacija napraviti kada su mediji u pitanju?
Prethodne dve krizne godine su zaista umnogome promenile ovaj odnos i moje je mišljenje da će se ta evolucija nastaviti. Vremena su se promenila za sve nas – kako oglašivače, tako i medije i nephodno je da nastavimo dijalog i otvoreni odnos kako bismo na najbolji način pomirili nekada suprotstavljene interese ova dva važna saigrača u industriji oglašavanja. Bez prosperiteta kompanija koje se oglašavaju nema uspeha medija i obrnuto. Jedna od prilika da razmenimo mišljenja i stavove bila je nedavno, u organizaciji ABC Srbija i Asocijacije štampanih medija Srbije, kada se okupio zaista značajan broj predstavnika medija i oglašivača. Iskreno verujem u dijalog, razumevanje i međusobno uvažavanje radi postizanja ciljeva koji će biti u korist svim stranama i zbog toga mislim da je i formiranje Grupacije oglašivača bilo izuzetno važno, kao način da se artikuliše jedan glas oglašivača baziran na zajedničkim interesima.

Budući da ste na čelu Grupacije, koji će biti Vaši prvi potezi početkom ove godine?
Nastavljamo sa radom na proširenju članstva Grupacije i to smatram zaista najvažnijim zadatkom svih postojećih članica. Zatim, očekujemo privođenje kraju pisanje prvog Nacrta kodeksa o odgovornom oglašavanju, a potom nastupa rad na postizanju konsenzusa i prihvatanja Kodeksa od strane svih zainteresovanih strukovnih udruženja u industriji oglašavanja. Napokon, potrudiću se da uspostavimo još dublje veze sa Svetskom federacijom oglašivača, jer sam iskreni pobornik saradnje i učenja iz najbolje prakse drugih – u šta nam uvid pruža članstvo u najvećoj svetskoj mreži oglašivača. Naravno, ne sumnjam da će sledeća godina doneti još mnogo izazova koje sada nemamo u vidu, ali isto tako verujem da ćemo kao Grupacija iz njih izaći snažniji i uticajniji u industriji oglašavanja.

Autor: Ivana Parčetić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari