today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Građani Srbije imaju relativno pozitivan odnos prema reklamama!

Marketing mreža, u saradnji sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd, uradila je istraživanje na temu – šta građani Srbije misle o marketingu i kreativnoj industriji. Istraživanje je urađeno na uzorku od 375 građana Srbije, reprezentativnom prema polu, godinama i regionu, a povodom edukativne kampanje koju je naš portal pokrenuo u cilju afirmacije struke u opštoj javnosti.

Istraživanje je pokazalo da kada čuju reč „marketing“, građani najčešće pomisle na reklame (48%), promociju (32%) ili na prodaju (19%). Građani najčešće imaju neutralan (47%) ili pozitivan (39%) odnos prema reklamama generalno, dok negativan odnos prema reklama ima svega 14% građana. Žene imaju nešto pozitivniji odnos prema reklama uopšte nego muškarci.

Reklame se građanima dopadaju najčešće zbog njihove duhovitosti (51%) i originalnosti (55%). Ženama su se češće dopadale reklame u kojima se pojavljuju deca ili životinje, nego muškarcima. S druge strane, građani smatraju da reklamama u Srbiji najčešće nedostaje originalnost (57%) i duhovitost (36%).

Trećina ispitanih građana takođe smatra da se reklame u Srbiji prečesto prikazuju i ponavljaju (33%). Većina građana može da se seti neke situacije kada su proizvod ili uslugu kupili samo zbog reklame (62%), i to generalno češće žene nego muškarci. Predmet ovakve kupovine su najčešće proizvodi iz kategorija hrana i piće (65%) i kozmetika (50%). Kozmetiku su češće zbog reklame kupovale žene, u odnosu na muškarce. S druge strane, proizvode iz kategorije elektronika (računari, telefoni) su češće zbog reklame kupovali muškarci nego žene.

Velika većina građana smatra da bi reklame trebalo da postoje (93%). Relativno veliki procenat građana ne zna u kojoj meri kreativna industrija doprinosi ukupnoj zaposlenosti u Srbiji (42%). Ipak, 23% ispitanika je tačno odgovorilo na to pitanje, smatrajući da kreativna industrija doprinosi ukupnoj zaposlenosti u Srbiji do 5%.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

2 KOMENTARA

  1. Poštovani,

    Na koji način se mogu prijaviti za učešće na Izazov 2016, i da li mi možete poslati više detalja o događaju (ko su učesnici, koliko traje, da li se plaća učešće, itd.)?

    Hvala unaprijed,
    Jovana Mrkaić, Lead Marketing Manager, Bild studio

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!