Marketing mreža, u saradnji sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd, uradila je istraživanje na temu – šta građani Srbije misle o marketingu i kreativnoj industriji. Istraživanje je urađeno na uzorku od 375 građana Srbije, reprezentativnom prema polu, godinama i regionu, a povodom edukativne kampanje koju je naš portal pokrenuo u cilju afirmacije struke u opštoj javnosti.
Istraživanje je pokazalo da kada čuju reč „marketing“, građani najčešće pomisle na reklame (48%), promociju (32%) ili na prodaju (19%). Građani najčešće imaju neutralan (47%) ili pozitivan (39%) odnos prema reklamama generalno, dok negativan odnos prema reklama ima svega 14% građana. Žene imaju nešto pozitivniji odnos prema reklama uopšte nego muškarci.
Reklame se građanima dopadaju najčešće zbog njihove duhovitosti (51%) i originalnosti (55%). Ženama su se češće dopadale reklame u kojima se pojavljuju deca ili životinje, nego muškarcima. S druge strane, građani smatraju da reklamama u Srbiji najčešće nedostaje originalnost (57%) i duhovitost (36%).
Trećina ispitanih građana takođe smatra da se reklame u Srbiji prečesto prikazuju i ponavljaju (33%). Većina građana može da se seti neke situacije kada su proizvod ili uslugu kupili samo zbog reklame (62%), i to generalno češće žene nego muškarci. Predmet ovakve kupovine su najčešće proizvodi iz kategorija hrana i piće (65%) i kozmetika (50%). Kozmetiku su češće zbog reklame kupovale žene, u odnosu na muškarce. S druge strane, proizvode iz kategorije elektronika (računari, telefoni) su češće zbog reklame kupovali muškarci nego žene.
Velika većina građana smatra da bi reklame trebalo da postoje (93%). Relativno veliki procenat građana ne zna u kojoj meri kreativna industrija doprinosi ukupnoj zaposlenosti u Srbiji (42%). Ipak, 23% ispitanika je tačno odgovorilo na to pitanje, smatrajući da kreativna industrija doprinosi ukupnoj zaposlenosti u Srbiji do 5%.
Poštovani,
Na koji način se mogu prijaviti za učešće na Izazov 2016, i da li mi možete poslati više detalja o događaju (ko su učesnici, koliko traje, da li se plaća učešće, itd.)?
Hvala unaprijed,
Jovana Mrkaić, Lead Marketing Manager, Bild studio