Građani Srbije izglasali su devet pobedničkih predloga na prvom konkursu Uradi nešto!, koji je kompanija Telekom Srbija pokrenula u želji da na inovativan način podrži građanski aktivizam i lokalne zajednice u Srbiji. Pojedinci, udruženja i institucije predložili su 105 ideja za koje je stiglo preko 600.000 glasova od strane posetilaca sajta uradinesto.rs.
Kao dobar glas, poziv Uradi nešto! proširio se po celoj zemlji, pa su prijave došle iz čak 45 gradova i opština u Srbiji. Posetioci sajta mogli su u periodu od dve nedelje svakodnevno da glasaju pet puta za različite projekte, predložene u nameri da se poboljšaju uslovi života u lokalnoj zajednici, unapredi infrastruktura, podstakne socijalna inkluzija ili da se doprinese pozitivnim promenama u oblasti kulture i obrazovanja.
„Ponosni smo na sve one koji su se odazvali, osmislili odlične predloge i pokazali ih. Dugujemo zahvalnost i svima koji su glasali, jer su zapravo oni odlučili šta će biti urađeno u našem okruženju. Iako je ovo prvi konkurs ove vrste kod nas, moram da naglasim da smo izuzetno zadovoljni kvalitetom predloga i samih prezentacija”, izjavila je Milica Marković, direktor Sektora za PR Telekoma Srbija.
U prvom ciklusu konkursa biće podržano devet predloga koji su osvojili najviše glasova građana. Predlog koji je osvojio najviše simpatija i više od 40.000 glasova predlaže primenu sterilizacije pasa u Zaječaru. Kao prioritetan projekat građani su prepoznali i pokretanje galerije Okean kreativnosti namenjen promociji mladih umetnika, a zatim sledi inicijativa za otvaranje edukativnog centra u Zrenjaninu.
Potom ih po broju glasova prate projekti Geodetske tehničke škole u Beogradu za postavljanje klupa u dvorište škole, ZReanimacija – platforma za podršku mladih neafirmisanih bendova, interaktivne table za OŠ Miroslav Antić iz Futoga, košarkaški teren za OŠ Branislav Nušić iz Smedereva, inicijativa za čistije selo Jarak i projekat Kancelarije za mlade opštine Bački Petrovac za obezbeđivanje dodatne opreme za realizaciju omladinskih emisija.
Telekom Srbija je pokrenuo konkurs Uradi nešto! kako bi omogućio građanima Srbije da urade nešto u šta oni veruju, a istovremeno je dobro za širu zajednicu. Konkurs predstavlja novi pristup filantropiji, koji podrazumeva upotrebu novih medija, podršku pojedincima koji žele da menjaju stvari nabolje, kao i prepuštanje odluke o pobednicima građanima.