today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Glas mladih talenata neka se čuje sad!

Filip Gujaničić, Junior Brand Manager, Frikom i dobitnik Mark Awards priznanja u kategoriji RISING STAR OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža najuspešnijim stručnjacima iz kompanija u Srbiji. Tim povodom govorio je za naše specijalno izdanje Mark Club.

Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji?

Ukoliko sagledamo istoriju marketinga u Srbiji videli bismo da je ova industrija zabeležila neverovatni razvojni put. Celokupan proces, od analitike, kontrole, pa sve do komunikacije, znatno je napredovao i polako, ali sigurno, možemo da vidimo da se stanje svesti, što kod potrošača, što kod nas stručnjaka, sveobuhvatno menja. Trenutno, najveća pažnja usmerena je na ono što možemo da vidimo i čujemo svaki dan – komunikaciju. Zahvaljujući mnogobrojnim strategijama i raznovrsnim kampanjama, naše marketinško tržište se polako približava globalnim trendovima, i u načelu, imamo i više nego dovoljno razloga da budemo zadovoljni, jer već sada možemo da vidimo u kom pravcu će se kretati.

U kojoj meri je marketinška struka i dalje atraktivna mladim talentima?

Iako se marketing ubraja u mlade i nove profesije, za kratko vreme dostigao je značajnu vrednost na globalnom tržištu. Ponekad nismo svesni i često zanemarujemo koliki zapravo uticaj marketing ima na rast i razvoj mnogih kompanija. Slobodno mogu reći da je ova profesija najviše interesantna novijim generacijama, koji vole istraživanje, kreativnost, dinamičnost i koji brzo razmišljaju. Mladi talenti mogu najbolje ispratiti dinamičan tempo u kom danas živimo i svoju kreativnost uložiti u projekte i prilike koje svakodnevno donose uspešne rezultate kompanijama.

Možemo li reči da su mladi talenti danas „pogonsko gorivo“ struke i zašto?

Apsolutno! Mladi talenti unose svežu perspektivu i drugačiji način razmišljanja u poslovanje jedne kompanije i većina je željna učenja i izgradnje veština i iskustva, koji će doprineti njihovom daljem razvitku. Potrebni su svakoj struci, jer unose svežinu i podstiču inovativnost svojim idejama i talentom. Novi način razmišljanja, želja za radom i trudom i prilagodljivost, daje im prednost u radnom okruženju koje je agilnije, promenljivije i brže nego ikada. Od presudnog je značaja da zajedničkim radom pružimo podršku svima koji žele da se iskažu, kako bi mogli da se afirmišu u okviru svoje profesije. Mi u kompaniji Frikom, sprovodimo projekat Talent Pool Managementa, koji ima za cilj prepoznavanje mladih ljudi sa potencijalom za dostizanje vrhunskih rezultata i formiranje novog stručnog kadra. Smatram da je za svaku kompaniju i njen uspeh neophodno pružiti podršku onima koju su na samom početku karijere, jer upravo oni vremenom postanu odraz efikasnosti jednog preduzeća.

Kako zadržati mlade talente u struci u Srbiji?

Većina mladih talenata prilikom završetka osnovnih studija, bira da svoje dalje usavršavanje nastavi u inostranstvu, što, ukoliko sagledamo sa oba aspekta, ima svojih pozitivnih, ali i negativnih strana. Smatram da se, najpre, mora početi od samog početka, a to podrazumeva uređivanja obrazovnog sistema. Kada bi se nastavni programi modifikovali na način da praksa bude zastupljenija, studenti bi se ranije, već za vreme studija, uhodali i pronašli koja je to profesija kojoj žele da se posvete. Potrebno je pozicionirati ih u poslovnom svetu u kom svakodnevno mogu da usavršavaju svoja znanja i veštine.

Potreban im je motivacioni impuls koji će ih ohrabriti da samouvereno zakorače u svet „odraslih“ i da postižu lične profesionalne uspehe. Kompanije u Srbiji trebalo bi da u okviru stručnih kadrova akcenat postave više na mlade talente i da pronađu način kako da ih zadrže u svom radnom okruženju.

U Frikomu mladi talenti su uključeni u sve nivoe poslovanja, i još važnije, njihovo mišljenje se vrednuje. Pruža im se prostor da na moderan i odgovoran način realizuju zamisli koje su u skladu sa potrebama tržišta. Pristup koji se neguje u našoj kompaniji od velike je koristi kod radnih mesta gde se procesi, tehnologija i prioriteti stalno menjaju. Upravo ta prilagodljivost daje mladim ljudima prednost u radnom okruženju koje je agilnije, promenljivije i brže nego ikada ranije.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?

Sposobnost da u značajnoj meri doprinesete da vaša kompanija ili brend budu prepoznati od strane potrošača. To podrazumeva da se uradi detaljna analiza tržišta, predvidi pravac kretanja i na koji način se pozicionirati, tako da vaša poruka bude vidljivija. U okruženju koje raste i napreduje, i koje je svaki dan sve bučnije, veoma je bitno pronaći dovoljno veliki prostor da se i naš glas čuje.

Koji projekat biste izdvojili u 2021. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario izuzetne rezultate?

Do sada sam učestvovao u realizaciji nekolika kampanja koje su od posebne važnosti za mene i na koje sam neizmerno ponosan, ali ona koja je vodeća na toj listi jeste „Furaj svoju priču“ za Macho brend, u koju sam uložio najveći deo sebe, kako bi dostigla nivo za koji sam od početka verovao da je dostižan.

Kampanja, u okviru koje smo predstavili novo, redizajnirano pakovanje i novi ukus Macho Pina colada, za nešto više od dva meseca ostvarila je preko 6 miliona pregleda na YouTube platformi i više od 75 miliona impresija. Ovaj izvanredan uspeh doprineo je da se prodaja Macho sladoleda poveća za više od 30 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Jedno od najkreativnijih i najlepših putovanja koje možeš da imaš jeste ono gde učiš sebe – imati svoje ja znači biti jedinstven po uzoru na samog sebe!

Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?

Većina ljudi želi da bude uspešna u svom poslu, a to je jedino dostižno marljivim radom i predanošću. Biti prepoznat i priznat u svojoj branši mnogo znači, a svaka nagrada i priznanje samo potvrđuje uložene napore na tom putu. Osvajanje prestižnog priznanja, kao što je Mark Awards, potkrepilo je sav trud koji je iza mene. Motiviše me da u budućim projektima budem još uspešniji i da mladim ljudima budem uzor, a koji će ih podstaći za daljim napredovanjem.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!