today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Generacija Y: Rizik ili šansa za banke?

Tehnologija se umešala u mnoge oblasti života u nameri da ga učini jednostavnijim, udobnijim, bržim. Prirodno, generacijama Y (1980-2000), pa i Z (2000-2010), tehnologija je šesto čulo, njihovo najlogičnije sredstvo, a navike i ponašanje u kontekstu različitih kategorija oblikuju u odnosu na savremene mogućnosti. Biti deo njihove konverzacije znači biti ‘u njihovoj funkciji’. Tako je sektor finansija (bankarstvo i kartičarstvo) jedan od prvih u kojima je tehnologija brzo pokazala sve svoje moći.

Imajući na umu opšte stavove mlađih korisnika finansijskih usluga prema bankama* (gde čak ¾ korisnika misli da su sve banke iste, 69% bi želelo da postoji nova banka koju mogu da koriste, 55% njih se stidi svoje banke, a 47% ima više usluga kod različitih banaka) možemo lako prepoznati nestalnost odnosa i svojevrsnu pragmatičnost kao manir.

Kada govorimo o generaciji Y, govorimo o nezavisno zavisnoj generaciji.

Šta to znači? Odrasli su menjajući mobilne operatere, tražeći najbolje ponude – ovo je generacija koja je vrlo rano u životu naučila da se ‘svičuje’. Iako visokoobrazovani, njihova nezaposlenost je izuzetno velika, pa im životne okolnosti nalažu da duže ostaju da žive sa roditeljima, a veliki deo njihovih primanja čine roditeljski/porodični izvori. Posledično, oni kasnije osnivaju svoju porodicu.

Osećaju da ih je ekonomska kriza oštetila u mnogo većoj meri i da je njima finansijski mnogo teže u odnosu na generaciju njihovih roditelja. Ipak, ambiciozni su i preduzetnički nastrojeni. Oni ne odustaju od uspeha, već ga redefinišu – gubitnik nije neko ko nije nešto uspeo, nego neko ko nije pokušao.

Nisu skloni štednji, a ukoliko investiraju to je u iskustva. Uprkos stereotipu o ‘mladosti’ oni nisu impulsivni potrošači, već promišljeno ulažu u iskustvo. Ipak, kao finansijski početnici, nemaju dugoročne planove investiranja i traže mnogo više finansijske asistencije u održavanju svojih finansiranja – kako od roditelja, prijatelja, tako i od banke. Potrebna su im što fleksibilnija rešenja, koja će im istovremeno pružiti strukturu, ali i slobodu.

Kada se vežu za banku jako su dobra mouth-to-mouth reklama, jer će pozvati svoje najbliže da se prebace u tu banku. Sa druge strane, lako će ukoliko su nezadovoljni preći kod konkurencije ili će svoje negativno iskustvo i promenu banke/operatera objaviti na društvenim mrežama. Rizik je utoliko veći što danas korisnici mnogo više veruju jedni drugima nego bankarskim savetnicima. Podaci iz sveta ukazuju na podatak da čak 71% ljudi globalno traži finansijski savet od prijatelja, porodice i kolega.

Dakle – rizik ili šansa? Posvećivanje ovoj generaciji traži od banaka više. Moraju investirati u novu tehnologiju kako bi uvek bili u ritmu ove generacije koja traži lansiranje novih proizvoda brže i superiorno korisničko iskustvo.

Autor teksta: Katarina Pribićević, direktorka strateškog planiranja agencije McCann Beograd
Izvor: BiF

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!