Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Finansijska nezavisnost žena je preduslov za uspešnu poslovnu priču

Iako se u svim globalnim političkim dokumentima govori o jednakim pravima muškaraca i žena u pogledu pristupa mogućnostima (od pokretanja poslovnog poduhvata, do upravljanja, od zapošljavanja do političkog angažmana), ženski paradoks je i dalje prisutan: žene su većina stanovništva sveta, ali nisu dovoljno zastupljene u pristupu mogućnostima. Mnogo se priča o rodnoj ravnopravnosti, ali sam razgovor ne može mnogo da pomeri ili da promeni stanje stvari. Potrebna su dela, potrebno je ostvarivanje promena i pružanje pomoći i podrške promenama, jer se samo na taj način može postići ravnopravnost. U svakom pogledu. I u poslovnoj sferi.

Kada smo kod poslovnosti, opšte je poznato da su žene na globalnom nivou daleko manje uključene u njoj. Žene čine više od polovine svetske populacije, ali globalnom BDP-u doprinose sa samo 37 odsto. U poslednjem izveštaju Svetske banke o globalnom Findex-u se čak kaže da više od milijardu žena još uvek ne koristi ili nema pristup finansijskom sistemu.

Pošto privreda ne može da radi punim potencijalom ako polovina njenog stanovništva ne može u potpunosti tome da doprinese, preduzimaju se akcije za pomoć i podršku na globalnom nivou za veće uključivanje žena u poslovnom svetu.

Svakako da u svemu ovome, Makedonija nije izuzetak. I ovde je situacija ista, kao na regionalnom i na globalnom nivou. Nedovoljno se primećuje da žene žele da budu produktivne i da rade nešto što ih ispunjava i gde mogu mnogo da doprinesu, zato što imaju mnogo drugih uloga koje treba da ispune na odgovarajući način.

U kontekstu rešavanja ovog problema, posebno važnu ulogu imaju finansijske institucije. Banke, kao jedan od ključnih pokretača privrede, treba da se fokusiraju na pružanje veće podrške i podsticaja ženskom preduzetništvu. Istovremeno, potrebno je više pažnje posvetiti podizanju finansijske pismenosti. Finansijska pismenost žena je godinama na dnevnom redu, ali istraživanja pokazuju da je svaka četvrta žena u svetu i dalje finansijski nepismena…

Izuzetno je važno pristupiti i jednim vidom pozitivne „diskriminacije“ prilikom kreiranja finansijskih ponuda namenjenih preduzetnicama. Primer ovakvog pristupa je kreiranje posebnih finansijskih paketa sa povlašćenim kamatnim stopama, uz olakšavanje procedura za bankarsko poslovanje, uz niže bankarske troškove. Sve ovo deluje kao svojevrsni stimulans za razvoj ženskog preduzetništva.

Svesna ovakve uloge i svojstva činioca u bankarskom sistemu Makedonije, Halkbank AD Skoplje je razvila čitavu platformu za podršku ženskom preduzetništvu i za povećavanje finansijske slobode žena. Simbolično, kroz kampanju koja se fokusira na „haljine sa džepovima“, pokrenut je čitav program za podizanje svesti i hrabrosti, za edukaciju, umrežavanje i finansijsku podršku ženama koje su deo, ili sanjaju da budu deo poslovnog sveta.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Naumovska Saveska, Head of Corporate and Marketing Communications,
Halkbank Skopje

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!