Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Era disruptivnih inovacija: izazov za komunikatore

Kompanije koje svoje poslovanje zasnivaju na tehnološkim dostignućima u velikoj meri menjaju način funkcionisanja svojih industrija, kreirajući novo, čak superiorno korisničko iskustvo, najčešće jednostavnije, udobnije, brže, povoljnije i/ili kvalitetnije. Ukratko, ništa više nije isto. Koncept nije tako nov. Već smo uveliko okruženi onima koji su za kratko vreme, svojim velikim idejama i tehnologijom, promenili naše živote.

Najveća svetska taksi služba je svega šest godina stara i ne poseduje vozila. Isto tako, najveća ugostiteljska kompanija nema sopstvene nekretnine. Hoteli, taksi službe i prevoznici, sektori bankarstva, nekretnina, kladionice, mediji… kao i mnogi drugi, zapravo se suočavaju sa fundamentalnim promenama koje su rezultat disruptivnih inovacija. Termin označava proizvode i usluge koji na revolucionaran način menjaju celu industriju, utičući na značajne promene u ponašanju potrošača. Suštinski se menjaju mehanizmi, komunikacija, konzumiranje proizvoda i usluga, kao I samo korisničko iskustvo. Ove su inovacije toliko značajne da utiču na ozbiljne promene u pravnoj regulativi i na kompletnu percepciju industrije. Menja se celokupno tržište.

Stari i novi igrači
Prema istraživanju na temu kriznih situacija, koje je sprovela jedna od vodećih svetskih PR mreža, Burson-Marsteller, čak 73 odsto ispitanika tvrdi da je njihov budući uspeh ugrožen zbog novih igrača na tržištu ili inovativnih biznis modela.

Novi igrači, disruptivni inovatori, imaju nov pristup, poseduju pametnu tehnologiju i eksponencijalni rast u podršci korisnicima. S druge strane industrije imamo “stare igrače” – proizvode ili usluge sa jasno određenim tržišnim udelom I pozicijom, iskustvom I ustaljenim načinom rada u okviru pravnog sistema.

Disruptivne kompanije unose talase u relativno mirno more industrije i često (“prete” da) je zauvek promene. Talasi inovacija predstavljaju komunikacijsko i pitanje biznis modela. Iz ugla komunikatora, veliki je izazov biti na bilo kojoj od dve strane u okviru industrije koja se menja.

Stari igrač je ugrožen, a novi je taj koji ugrožava. Sa starim imamo vrlo dobro ustaljene, isprobane planove, procedure, poruke … Sa novim sve gradimo ispočetka, ništa se ne podrazumeva, a često je najveći izazov razumeti njih i njihovu nestandardnu percepciju kompanije i brenda.

Novi igrači često pripadaju generaciji Y kojoj je, nalik generaciji Z, tehnologija ne samo mogućnost, već apsolutno pravo i stalni, sastavni deo njihovog bića, privatno i poslovno.

Nedavno sam imala vrlo dinamičan projekat sa takvom grupom mladih ljudi. Dok razgovaraju sa vama i istovremeno rade na 2-3 uređaja, multitaskuju na gotovo robotiski način. Mogu izazvati čitav dijapazon osećanja, od nerazumevanja, do divljenja. Njih karakterišu poslovna ambicija, preduzetnički duh, najviši stepen praktičnosti, i usuđujem se da kažem – hrabrost da menjaju sebe i druge iz korena. Da, bez zadrške, pokušaće da osvoje i promene ceo svet…i u tome će uspeti.

Cunami promena
Gotovo ¾ kompanija u istraživanju je izjavilo da u narednih 12 meseci očekuju krizu izazvanu disruptivnim inovatorima. To je i drugi po učestalosti razlog kriza u proteklom periodu.
Iz iskustva znamo da onoga trenutka kada se kompanije suoče sa takvom opasnošću, učiniće sve što je u njihovoj moći da odbrane svoju tržišnu poziciju. Ali tada, pod pritiskom, a bez jasnog plana, učinak je neizvestan. Tako je sa svakom krizom, nezavisno od uzorka i porekla.

Zbog toga je sasvim jasno da komunikatori igraju važnu ulogu: od praćenja potrošača offline i online, preko istraživanja i razvoja ključnih poruka koje prenose svrhu kompanije i njen identitet, do kreiranja dijaloga sa ciljnim i interesnim grupama i kreiranja partnerstava i podrške.

Ono što je sigurno jeste da ćemo narednih godina videti porast inovatora i disruptivnih biznis modela. Kao komunikatori, mi ćemo biti važni partneri u unapređenju korporativne otpornosti u disruptivnoj eri, ili pak na strani inovacija koje krče svoj put u prašumi konkurencije, menjajući ga istovremeno. Svaki korak njihovog napretka nosi svoje komuniakcijske izazove – od ulaska na tržište, preko javnih kritika i pravnih pitanja.

Rizici i upravljanje kriznim situacijama
2015 EMEA Crisis Survey nam otkriva promenljivu prirodu kriznih situacija sa kojima se suočavaju kompanije. Kao što sam pomenula, “kontroverzni razvoj” sa ulaskom novog, inovativnog biznis modela je zapravo najčešći oblik krize sa kojima se kompanije suočavaju danas. Prema ispitanicima širom Evrope, česti razlozi su I logistički problemi, online problemi i regulacija.

Rezultati nam nedvosmisleno pokazuju da se dolazak disruptivnih inovatora u industriju smatra danas najvećim poslovnim rizikom. Preko 20 odsto ispitanika se već susrelo sa ovako izazvanom krizom.

Opasnost od krize nije bila veća u poslednjih 7 godina, a skoro 50% ispitanih poslovnih menadžera je već je imalo iskustva sa upravljanjem kriznim situacijama. Kod jedne četvrtine ispitanika, politički rizik nastavlja da bude jedna od velikih tema kao potencijalni izvor ili dodatni pojačivač krize sa kojim se susrela jedna četvrtina ispitanika. A kada se nađete u kriznoj situaciji, politička kritika i predstavnici regulatora su oni od kojih se najviše zazire.

Digitalni izazovi su u porastu i podrazumevaju različite oblike medijskih kampanja i bezbednosti podataka. Već 49 odsto kompanija poseduje plan za online krizne situacije, što je više za 10% u odnosu na 2013.godinu.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Chapter 4 PR.

Autor teksta: Tamara Bekčić, direktor i suosnivač agencije Chapter 4 PR

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!