Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Društvena odgovornost model je poslovanja koji usvajaju etične i transparentne kompanije!

Ove godine Trag fondacija dodeljuje 12. VIRTUS nagradu za filantropiju, ova nagrada pronalazi najbolje i najinovativnije predstavnike iz polja humanitarnog rada i aktivno radi na razvijanju filantropije u Srbiji. Pričali smo sa Marijom Mitrović, direktorkom za filantropiju i partnerstva Trag fondacijeo tome šta sve podrazumeva filantropski rad, kakvog uticaja kompanije i obični ljudi mogu imati na svet oko sebe i kako se razvija filantropija u Srbiji.

Koja je razlika između filantropije i društveno odgovornog poslovanja jedne kompanije?
Društvena odgovornost je model poslovanja koji usvajaju etične i transparentne kompanije. To su one firme koje koje pokazuju odgovornost i brigu za to kako posluju. To znači da će brinuti, ne samo o svojim zaposlenima, partnerima i klijentima, nego i o široj zajednici posebno kroz brigu o uticaju koji mogu imati na životnu sredinu.

Filantropija je deo odgovornog poslovanja u kome kompanija pruža podršku nekoj neprofitnoj organizaciji, humanitarnoj akciji ili instituciji. Ona to može učiniti kroz davanja u novcu, robi, uslugama, kao i vremenu i znanju njenih zaposlenih. Trag fondacija VIRTUS nagradom ističe one kompanije koje su otišle korak dalje u unapređenju i osnaživanju zajednica u kojima posluju.

U kojim se sve kategorijama dodeljuje VIRTUS nagrada?
Nagrada se dodeljuje u pet glavnih kategorija: Glavna nagrada za doprinos kompanije na nacionalnom nivou, Nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, kao i Nagrada za individualni doprinos filantropiji.

Šta građane može da spreči da učestvuju u filantropskim akcijama?
Iako većina građana izražava želju da pomogne inicijativama za opšte dobro, određeni broj nije uvek u mogućnosti da im doprinese zbog nedostatka materijalnih sredstava. Takođe, još uvek je prisutno i izvesno nepoverenje prema pokretačima dobrotvornih akcija zbog čega su nam potrebni primeri dobre prakse kako bi se pokazalo da iza ovakvih inicijativa u najvećoj meri stoji dobra namera. Kroz VIRTUS nagradu, Trag fondacija sa zadovoljstvom nagrađuje ovakve primere, jer dobro ne treba da ostane skriveno. Mi ih nagrađujemo, ali glavni akteri su kompanije i pojednici koji svojim odgovornim i velikodušnim zalaganjem postižu merljive rezultate i tako bude poverenje građana Srbije u dobročinstvo oko nas.

Koliko veliki uticaj na društvo mogu imati dobrotvorne akcije?
Organizacije civilnog društva, kao i pojedinačne filantropske inicijative, najčešće se fokusiraju na rešavanje određenih problema u društvu. Problemi kojima se one posvećuju pokrivaju široku lepezu aktivnosti i one pružaju strukturu koja građanima i poslovnim subjektima olakšava da se ovim pitanjima posvete na informisan i stručan način. One su takođe odraz ubeđenja građana da je su pored države, i oni sami odgovorni za opšte dobro u svojoj zemlji.

Koliko građana i poslovnih subjekata učestvuje u filantropskom radu?
Obećavajuća je činjenica da broj ljudi i kompanija koje se uključuju u dobrotvorni rad raste. U oblasti filantropije je ponekad teško meriti rezultate, jer velike promene dolaze polako, ali kada uporedimo stanje danas sa onim iz 2007. godine kada smo pokrenuli nagradu, stvari su se i te kako popravile. Kompanije danas neprofitnim inicijativama doniraju preko pedeset odsto poznate darovane sume i one ostaju ključni akteri u podržavanju značajnih i dugoročnih promena. Takođe, sve je veći broj domaćih kompanija koje doprinose opštem dobru, tako da filantropski milje Srbije raste i postaje raznovrsniji. Sa druge strane, dve trećine građana je izjavilo da je podržalo neku dobrotvornu akciju, a većina je to učinila u prethodne tri godine. Primećujemo i da sve veći broj mladih ljudi ulaže napore da svet oko sebe učini boljim mestom, i zato posao nezavisnog žirija za dodelu VIRTUS nagrade postaje teži, ali i zanimljiviji.

Prijava za ovogodišnji konkurs otvorena je danas do kraja dana. Više informacija o prijavi i samoj nagradi možete pronaći na sledećem linku: www.tragfondacija.org/virtus.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!