Da li su menadžeri odnosa sa javnošću dovoljno informisani?

Jedna od glavnih osobina dobrog menadžera jeste da ume da čita između redova. I kada čita najnovije vesti i kada razgovara sa klijentima i kada procenjuje rad i raspoloženje kolega na poslu. Da li ovo znači da jasno može da „pročita“ šta piše u samim redovima, da li ovo znači da ima i zvanične i nezvanične informacije ili ume da procenjuje verbalnu i neverbalnu komunikaciju?
Dva su osnovna preduslova da bi menadžer ovo postigao – da bude dobar psiholog i da bude veoma dobro informisan. Ovog puta bavićemo se ovom drugom temom.
Tokom prakse u jednoj velikoj londonskoj PR agenciji pre desetak godina, na početku svoje karijere u komunikacijama, a na kraju bavljenja novinarstvom, naučila sam jedno zlatno pravilo. PR menadžer mora da ima i obrazovanje i interesovanje mnogo šire nego što to posao na prvi pogled zahteva. Mentor mi je bio dugogodišnji stručnjak za finansijski PR. Pored mnogo informacija koje sam tih dana upila, a odnosile su se na berzu, finansijske analitičare, sistem rada u velikoj agenciji, najviše mi je značilo ono što mi je rekao o značaju informacija i veštini korišćenja informacija u komunikaciji sa svim ciljnim grupama.
Budi informisana, čitaj vesti i proceni kako neki svetski konflikt ili sukob političara iz neke lokalne samouprave može da utiče na poslovanje klijenata. Pokaži klijentu da možeš da proceniš njegovu poziciju u odnosu na dobijene informacije. Nauči da vučeš paralele izmedju političkog, društvenog i ekonomskog aspekta. Ne treba zaboraviti ni life style – neki trendovi i neki ljudi mogu da utiču i da usmeravaju i klijenta.
Ove pouke nisu zastarele. U agenciji Headline trudimo se da ih prenesemo mlađim kolegama i da podstičemo interesovanje za različite oblasti života. Internet se razvio, sve je moguće naći sa nekoliko klikova. Društvene mreže prenose stavove i trendove pojedinih grupa, blogeri dele sa nama svoje ali i stavove svojih prikrivenih mentora. Potrebno je i pogledati vesti, kolažne ili dokumentarne emisije. Pročitati novine, jer u vreme brzih informacija, spinovanja i interesnih grupa koje imaju sve veći finansijski uticaj na medije, moramo da uporedimo sve izvore.
Površnost, neinformisanost, ograničenost na jednu oblast, makar ona bila ono čime se klijent bavi, više ne donosi rezultate. PR menadžera itekako mora da zanima aktuelna kriza u Ukrajini ili odnosi između Rusije i Amerike, jer poslovanje mnogih klijenata upravo zavisi od ovih činilaca. Da li treba da promeni tržište gde prodaje robu i kako to komunicirati, da li mora da otpusti radnike i kako se pripremiti za tu kriznu situaciju. Da li ima radnike koji se nalaze u kriznom područuju i kako ih zaštititi… Tu stupamo mi, koji treba da procenimo i damo najbolji savet koje poruke i kojim putevima treba poslati da bi se posledice neke krize umanjile ili dobri rezultati daleko čuli.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Marina Grihović, direktor agencije Headline


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

2 komentara

  1. Koncizno i konkretno, ali pre svega bi trebalo da bude informativno za PR „eksperte“ koji „prodaju“ nešto što ne poznaju ili, još gore, ne vole. To je ipak najveći greh prema klijentu. Ako ne osećaš, ne prihvataj proizvod/klijenta.

  2. Celokupan tekst je sjajan! 🙂 Nista ne bih mogao da izdvojim, jer je od prve do poslednje recenice odlican! 🙂

Komentari