today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li ste ikada čuli zvuk namaza koji jedete?

REGION – Do sada su namazi Argeta Exclusive zadovoljili gotovo sve ukuse. Mogli smo ih omirisati, probati, videti i dodirivati. Nismo ih jedino mogli čuti. LunaTBWA Ljubljana je sa Argetom, došla do izazova – kako ukus namaza pretvoriti u zvuk?

Zvuk je uglavnom nešto što se sluša i prepoznaje čulom sluha. Naša čula se međusobno dopunjavaju, kombinuju, što nazivamo sinestezijom. Pri tom se radi o sasvim realnom doživljaju određenog osećaja pri buđenju potpuno drugog čula. I upravo je to dovelo do ideje da je moguće povezati i simulirati iskustvo slušanja sa iskustvom određene hrane, njenog ukusa, teksture, oblika, boje… Ideju su nadahnuli novi ukusi linije Argeta Exclusive koju su stvorili vrhunski šefovi, braća David i Gregor Vračko. Posebna kombinacija sastojaka u ustima stvara pravu simfoniju koja je nadahnula sve koji su učestvovali u ovom jedinstvenom naučno-istraživačkom procesu.

Ekipa prehrambenih tehnologa i stručnjaka za zvuk se dodavanjem dimenzije zvuka bavila sistematski, osmišljeno, eksperimentalno, naučno i umetnički. Tehnolozi, koji su u Argeti zaduženi za razvijanje ukusa, najpre su odredili profil ukusa, definisali intenzitet i trajanje pojedinih sastojaka u tri faze probanja.

Na osnovu toga su stručnjaci za zvuk u naučno podržanoj podeli odredili osnovne elemente koje su zvučno i muzički predstavili tako da kod slušalaca pobuđuju doživljaj probanja sastojaka i pre nego što stvarno pojedu namaz. Zvuke pojedinih sastojaka su stvorili na osnovu opsežne literature i prethodno obavljenih naučnih istraživanja, a proizvode su proveravali na uzorku od 100 ljudi kako bi oblikovali i statistički potvrđene zvučne slike. Trajanje konačnog proizvoda su uskladili sa prosečnim vremenom jedenja namaza i celovito iskustvo pretvorili u zvučnu senzaciju.

Profesor Mitja Reichenberg, filmski režiser, inženjer zvuka, muzički producent, teoretičar, publicist i glavni inženjer na projektu, opisao je eksperiment rečima: “Postigli smo povezivanje emocija i čula u iskustva, znači u nešto što nam daje mogućnost razumevanja naše stvarnosti kao izrazito kontekstualnog iskustva. Kao što je pretvaranje namaza u muziku.”

Više informacija na https://soundtasting.argeta.si/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!