Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Da li je PR žensko ili muško zanimanje?

Obzirom da nikako nisam mogla da dođem do uporednog podatka koliko se žena, a koliko muškaraca bavi odnosima s javnošcu u Srbiji, setila sam se istraživanja koje je sproveo DSOJ 2012. godine na temu stanja struke i zapazila opšte karakteristike, a to je da su cak 76,6% ispitanika žene. To valjda govori u prilog činjenici da je više zena u PR-u, zar ne? Takođe, jedan podatak govori da prema istraživanjima koja su provedena u celom svetu, u PR agencijama zaposleno je 65% žena dok je u Americi taj prosek viši, čak 76%.
Na samom početku a bez ikakve prethdone konsultacije sa bilo kim i bez prethodnog istraživanja, rekla bih pa kakvo je to pitanje, naravno da je i za žene i za muškarce, ne verujem u podelu poslova.
Pitanje koje se samo nametnulo je da li je ovo muški svet? Koliko god da se trudimo da dajemo na značaju rodnoj ravnopravnosti, itekako jeste. Muškarci su direktori, muškarci su generalni direktori, muškarci su cak i najpoznatiji šefovi kuhinja, ali koliko često su PR-ovi…
Šta zahteva posao PR menadžera? Biti brz, efikasan, intuitivan, imati sposobnost za multitasking, šarmantan, pravdoljubiv, pošten, osećajan, elokventan, dobro se snalaziti u stresnim i kriznim situacijama.
Složicete se da, svi koji smo u ovoj branši, poznajemo puno i žena i muškaraca koji ispunjavaju sve gore navedene zahteve, ali u odmeravanju snaga, neke karakteristike su ipak na strani nežnijeg pola…

  • Svi znamo da vreme na televiziji košta mnogo ( sekund je od 5 – 30 eur ). Morate imati koncept I govoriti brzo. Napomene radi, žena izgovori 13.000 reči više od muškarca u toku dana.
  • U odnosima s javnošću, intuitivnost se vodi kao jako poželjna osobina. Žene su bolje u intuitivnom razmišljanju. Žene su bolje u pamćenju stvari. Kada govorite, žene se više emocionalno angažuju i više slušaju.
  • Muškarci i nisu baš verbalne osobe.

Alan i Barbara Piz, kao međunarodno priznati stručnjaci za međuljudske odnose i govor tela u svojoj novoj knjizi “Definitivni vodič kroz Govor tela” navode : “Nalaz magnetne rezonance mozga jasno pokazuje zašto žene poseduju mnogo veću sposobnost komunikacije I procene ljudi nego muškarci. Procenjivanjem ponašanja drugih angažuje se između 14 i 16 oblasti u ženskom mozgu, dok mozak muškaraca za to ne odvaja više od 4 do 6 oblasti. To objašnjava zašto žena na nekoj sedeljki očas posla shvati odnose ostalih parova koji se tu nalaze – ko se svađao ko se kome dopada, i tome slično. Takođe, to objašnjava zašto, sa ženske tačke gledišta, muškarci nisu naročito pričljivi i zašto, s muške tačke gledista, žene kao da nikad ne zatvaraju usta”.
Šta o poslovima PR-a misle sami muškarci? (Da li i zašto muškarci beže od posla PR-a?)

  • Jedno od uvreženih mišljenja je da muškarci teže poslovima sa većim primanjima ( Istraživanje DSOJ 2012: 42,4% ispitanika ima mesečnu platu u rasponu od 30.000,00 do 90.000,00 dinara što je daleko ispod evropskog proseka, što potvrđuje i nezadovoljstvo od 30,5% ispitanika mesečnim prihodima, dok su 32.6% niti zadovoljni, niti nezadovoljni). Zavod za statistiku prema podacima iz septembra 2013. godine, navodi da je u delatnosti Informisanja i komunikacije, za beogradski region, prosečna bruto zarada za muškarce 141.065, dok je za žene 108.968 dinara.
  • Muškarci su skloni da misle da ovo zanimanje nije toliko muževno za njih ( sigurno su i oni malo zavirili u Samantu u seriji Sex i Grad ili seriju „Svita“ gde su PR-ke prikazane kao seksi, moderne „fensi“ žene sa skupim tašnama. S druge strane, koliko je samo stereotipno i degradirajuće posmatrati žene kao nekoga ko je predstavljen kao Kim Kardašijan?

Svakako je i u perspektivi da ce biti više žena nego muškaraca – vezala sam se za broj studenata koji upisuju Odnose s javnošću. Na Fakultetu politickih nauka – odeljenje za novinarstvo i komunikologiju, od 383 upisanih, čak 303 su žene. Megatrend – Katedra za odnose s javnošću navodi da je odnos 80-20 odsto u korist žena, dok je na master studijama FON-a odnos 70 – 30.

Pitala sam i prijatelje koji se bave odnosima s javnošcu šta misle o naslovu i odgovori su sledeći: ”Nije važno da li je osoba koja se bavi odnosima s javnošću muškog ili ženskog pola. Bitno je da na pravi način razume suštinu PR-a i u skladu sa tim se i ponaša. Fenomenalno se već godinama snalazim na poziciji PR menadžera sportske televizije Arena Sport i lako baratam ‘muškim’ temama u pretežno muškom kolektivu. Moje mišljenje je da se svakako moramo zalagati i težiti rodnoj ravnopravnosti bez obzira na temu i zanimanje“, kaže Višnja Banković, PR Arena Sport.
Dragan Velanac, Marketing i PR menadzer FK Partizan: “Po mom mišljenju, u 21, veku postaviti pitanje da li su odnosi sa medijima muško ili žensko zanimanje je krajnje neumesno. Tu je naravno pitanje ravnopravnosti polova i smatram da je nedopustivo deliti zanimanja na muške ili ženske. Da li postoje razilke u načinu obavljanja posla, siguran sam da postoje ali takodje smatram da je to idividualna stvar i zavisi isključivo od osobe koja taj posao obavlja, njegovog nivoa obrazovanja, socijalne inteligencije a po najviše od stečenog iskustva“.

Pročitala sam negde da su muškarci više fokusirani na ostvarivanje finansijske stabilnosti, dok zene nisu te koje imaju običaj da se bore za povišicu. Žene ostaju u srednjem menadžerskom nivou, slabije plaćenom. Podaci govore da su muškarci u većini slučajeva na vodećim pozicijama, I to sa razlikama u visini primanja. Međutim, lično iskustvo mi govori da postoji tendencija rasta broja žena na rukovodećim položajima u sektorima za korporativne komunikacije I PR. Mišljenja sam da se u tom smislu stvari menjaju na bolje.

Za kraj ću vas podsetiti Zakona:
„Ravnopravnost polova podrazumeva ravnopravno učešće žena i muškaraca u svim oblastima javnog i privatnog sektora, u skladu sa opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava, potvrđenim međunarodnim ugovorima, Ustavom Republike Srbije (u daljem tekstu: Ustav) i zakonima, i svi su dužni da je poštuju.“ Clan 2, Zakona o ravnopravnosti polova, „Sl. glasnik RS“, br. 104/2009

Za DSOJ blog tekst napisala: Ana Petrović, PR i marketing menadžerka SP „Lasta“

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!