today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Converse Srbija u svojoj neuspeloj kampanji sa QR kodovima

Ovo više nije vest jer je sada aktuelna nova kampanja koju u Srbiji sprovodi brend Converse, ali je dobar primer kako ne treba raditi kampanju sa QR kodovima. Šta je uradio Converse? Na izlozima svih svojih prodajnih objekata pozicioniran je isti QR kod. Sama veličina je bila dobra jer je omogućavala skeniranje iz veće daljine, ali generalno trebalo bi izbegavati postavljanje koda do samog poda. U ovom slučaju QR kod je postavljen previše nisko za prirodni položaj u kome korisnik drži mobilni telefon kada koristi kameru na svom uređaju. Ipak, to nije bio problem jer je veličina koda nadomestila ovaj nedostatak, pa se QR kod mogao očitati čak i ako stojite tik uz sam izlog.
Glavni problem je bio sam sadržaj na koji je QR kod vodio. Ukoliko bi neko skenirao ovaj kod, u browseru mobilnog uređaja bi mu se pojavila naslovna stranica www.converse.rs koja je potpuno neoptimizovana za korišćenje na mobilnim uređajima.
Kao što možete da vidite, web sajt na koji vodi QR kod iz ove kampanje je potpuno neupotrebljiv na mobilnim telefonima. Sadržaj je previše sitan, potrebno je zumirati stranicu i uložiti veći napor za bilo kakvu navigaciju po samom sajtu.

Šta je moglo da spasi ovu kampanju?
Ukoliko vaša kompanija nema dovoljno resursa da čitav sajt prilagodi i optimizuje za korišćenje na mobilnim uređajima, onda je trebalo napraviti barem jednu stranicu na koju bi vodio ovaj QR kod, a koja bi bila prilagođena korišćenju na mobilnim telefonima. Navedena stranica bi mogla da sadrži osnovne informacije o trenutnoj kampanji i možda određene kontakt podatke ili linkove ka zvaničnim profilima Converse Srbija ka društvenim mrežama.
Takođe, iako se QR kod smatra za metodologiju koja se primenjuje u digitalnom marketingu, koji pak važi za potpuno merljiv marketing za razliku od klasičnog “offline” marketinga, ovako generisan QR kod brend menadžerima Conversa u Srbiji nije pružio apsolutno nikakvu merljivost. Koliko ljudi je skeniralo kod? Koliko njih u u kom od gradova gde Converse ima svoje radnje? Koliko njih u Ušću, a koliko u Knez Mihajlovoj? Na žalost, ova pitanja će za brend menadžere ostati večita misterija jer su svi QR kodovi bili apsolutno isti i svi su vodili na internet stranicu neoptimizovanu za pregled na mobilnim uređajima.

Pročitajte i tekst „Kladioničari u pokušaju skeniranja QR koda (kladionica Millennium)“.

Autor: Aleksandar Petković
Izvor: Mobilni marketing

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!