Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Coca-Cola ulaže milijarde u Indiju

Proizvođač pića, gigant Koka-Kola planira da udvostruči dosadašnje investicije u Indiji i u narednoj deceniji uloži pet milijardi dolara u proširenje kapaciteta. Indija će do 2020. godine verovatno postati najveće svetsko tržište mladih potrošača. Koka-Kola je od početka poslovanja u Indiji 1993. kupovinom prozvođača napitaka firme Parle i njenih brendova Tam-up i Limka, investirala blizu dve milijarde dolara, pišu mediji u Nju Delhiju.
Firma u Indiji primenjuje „hibridni model“ poslovanja, odnosno kombinaciju vlastitih i franšiznih fabrika za flaširanje proizvoda. Muthar Kent, globalni direktor Koka-Kole, izjavio je da ta zemlja sa preko 1,2 milijarde stanovnika „ima skoro neograničen potencijal za rast.“
Privreda Indije je 10. u svetu mereno nominalnim ukupnim domaćim proizvodom (BDP) koji je u 2011. procenjen na 1,84 biliona dolara, ali čak treći po veličini BDP merenim paritetom kup[ovne moći (PPP, prema tržišnim cenama), blizu 4,5 biliona dolara. Kent je rekao kako se očekuje da će Indija do 2020. godine postati za Koka-Kolu jedno od pet najvećih tržišta u svetu.
Lokalni mediji, pišu, međutim, da je Indija za Koka-Kolu, takođe, primer neverovatnog preokreta u poslovanju. Pre samo šest godina Koka-kola je „udarila u zid“ i poslovanje je drastično opalo jer je njen glavni proizvod bio doveden u vezu sa kontroverznim pesticidima. Kent nije želeo da kaže da li će sa novim investicijama doći i do promene u ponudi proizvoda, odnosno napuštanja koncepta gaziranih zaslađenih napitaka i proizvodnje nešto zdravijih sokova. Kent je naglasio jos uvek malu potrošnju po glavi stanovnika u Indiji od nekih 12 flaša godišnje, odnosno jednu mesečno po potrošacu, u suprotnosti sa 36 flaša po stanovniku u Narodnoj Republici Kini, odnosno svetskim prosekom od 92 flaše.
Stručnjaci koji prate ovaj segment, tvrde kako je, ukoliko ne dođe do zakonskih ograničenja, malo verovatno da će Koka-Kola diverzifikovati i promeniti ponudu svojih proizvoda, barem dok u Indiji ne dostigne globalnu potrošnju po glavi stanovnika. Atul Sing predsednik Koka-Kole za Indiju izjavio je da je u 2011. prodaja porasla za 20 odsto.

Izvor: Tanjug

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!