today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Coca Cola i Apple najvredniji brendovi na svetu

Coca-Cola i kompanija Apple najvredniji su brendovi na svetu, pokazuje najnovije istraživanje Interbrand-a. Apple je došao na ovu poziciju zahvaljujući velikoj popularnosti pametnih telefona i tableta koje proizvodi.
Od evropskih brendova nijedan se nije probio među prvih 10, proizilazi iz godišnjeg istraživanje konsultacione agencije „Interbrend“, prenela je češka novinska agencija ČTK. „Coca Cola“ prvo mesto na lestvici drži još od 2000. kada je i počelo sa pravljenjem liste. Trenutno se vrednost te kompanije procenjuje na 77,839 milijardi dolara.
Vrednost „Apple“ je u poslednjih godinu dana povećana 129 odsto, što je najveći rast od svih marki, i iznosi 76,568 milijardi dolara. Prošle godine je ova kompanija bio na osmom mestu. Prvih osam mesta zauzimaju firme iz SAD. Iza „Coca-Cole“ i „Appla“ slede IBM, „Google“ i „Majkrosoft“, „Dženeral electrik“ (GE), „McDonald’s“ i „Intel“. Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski „Samsung“ na devetom mestu, dok je na 10. mestu „Tojota“.
Od evropskih brendova, na najvišem mestu je „Mercedes Benz“, na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila – BMW. Među najvrednijim evropskim markama prethodnih godina je bila i „Nokia“, ali je prošle godine pretrpela oštar pad i ove godine se njena vrednost smanjila za 16 odsto i našla se na 19. mestu. Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mesto probio „Facebook“, sa vrednošću od 5,421 milijardi dolara. Najbolje pozicionirana nova marka je „Pampers“ na 34. mestu, a nove su na listi takođe i „Prada“ i „Master kard“.
Na listi je najviše brendova iz oblasti saobraćaja, ukupno 13, slede marke iz oblasti finansijskih usluga i robe široke potrošnje. Pad vrednosti prošle godine je pretrpela četvrtina brendova na listi 100 najvrednijih. Najveći udar je pretrpeo „Black bery“, 39 odsto. Na lestvici dominiraju marke iz SAD, kojih je ukupno 56. Iz Evrope je 34 i to iz Nemačke, Francuske, Britanije, Švajcarske, Italije, Holandije, Švedske, Španije i Finske. Preostala mesta zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika.
Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio „Interbrend“. Ta firma koristi formulu koja kombinuje buduću snagu brenda i njegovu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju da imaju javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.

Listu Top 100 brendova za 2012 godinu možete pogledati na Best-Global-Brands-2012.

Izvor: Interbrand

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!