Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri su oni koji marketing budžete posmatraju kao investiciju, a ne kao trošak!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Milena Mićanović, direktor za komunikacije i odnose sa javnošću, OTP banka Srbija.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Ako govorimo o industriji tržišnih komunikacija rekla bih da smo na negde na sredini puta koji je trebalo već uveliko da prođemo. Promene se dešavaju prebrzo, nove tehnologije menjaju način na koji radimo i utiču na percepcije klijenata, korisnika, potrošača, kreirajući određena očekivanja kod njih koja je jako izazovno u tom datom momentu ispuniti. Samim tim, i pristup i komunikaciju treba trenutno osmisliti i potom prilagoditi prema ciljnim grupama. Znamo da su podaci koje kompanije skladište zlatni resurs koji se dovoljno ne koristi, a ujedno najvažniji alat za marketing i komunikacione timove i agencije, iz vrlo prostih razloga; pružaju nam uvid u ponašanje i potrebe klijenata, čime imamo mogućnost da prilagodimo ponudu a time i sadržaj i poruku pri kreiranju ciljanih kampanja, a sve radi baze zadovoljnih klijenata. Nažalost, ne mali broj kompanija nije ni svesno kakvim sve podacima raspolažu i kako bi mogli da ih iskoriste primenom odgovarajućih alata i programa.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Oni koji su na vreme prepoznali šta donose digitalni kanali, moć društvenih mreža, kratki video formati i pregršt prednosti upotrebe hiper-personalizacije poruka. Takođe, koji su ulagali u svoje timove kroz edukaciju u digitalnom marketingu i upravljanju podacima. I podjednako važno, oni koji marketing budžete posmatraju kao investiciju, a ne kao trošak.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Kompanije moraju da pokažu da je njihovo delovanje za opšte dobro, da veruju u ono što rade i da su iskreno posvećene dobrobiti zajednice u kojoj posluju. Naši projekti i sveukupne aktivnosti su višestruko nagrađivani, a ova odlazeća 2022. godina nam je u svakom smislu najuspešnija do sada. U godini u kojoj su svetski renomirani magazini “Euromoney” i “The Banker” proglasili OTP banku za Najbolju banku u Srbiji, stigla je i potvrda da je OTP banka Društveno odgovorna kompanija godine po izboru Srpske asocijacije menadžera, za izuzetan doprinos i odgovorno ponašanje prema društvenoj zajednici. Za projekat Generator Zero, usmeren na podršku najboljim inovacijama koje smanjuju karbonski otisak, Banka je od  Francusko-srpske privredne komore dobila nagradu “Grand Prix 2022”, a od matične OTP Grupe priznanje najbolji projekat iz domena ESG & održivost. Sa pratećom inicijativom Generator dobrih dela, čiji je cilj povećanje vidljivosti socijalnog preduzetništva u Srbiji, ovaj projekat proglašen je jednim od najuspešnijih CSR projekata u 2022. godini na Festivalu društveno odgovorne komunikacije „Kampanje sa svrhom“. Zahvaljujući ovim inicijativama, Banka je ponela i titulu „Šampion održivosti“, Foruma za odgovorno poslovanje. Prepoznat je i angažman i doprinos u kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, za koji smo dobili nagradu Koalicije za dobročinstvo i Srpskog filantropskog foruma. Zahvaljujući kontinuiranom naporu u unapređenje različitih oblasti društva, u okviru kampanje „Najbolje u Srbiji“  osvojena je i titula „Dobročinitelj“.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Agilnost, lojalnost, osvešćenost, pripadnost, digitalizacija, anticipacija, poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje awarnessa u sve konkurentnijem onlajn prostoru.

Bez obzira u kojoj industriji radite, postoji potreba za integracijom tradicionalnog i digitalnog marketinga, interne i eksterne komunikacije. Klijenti sada nailaze na različite dodirne tačke u svim fazama marketinškog i prodajnog toka i potrebno im je da njihovo putovanje bude besprekorno od početka do kraja.

Od 2023. očekujem…

Očekujem neočekivano, jer su nas poslednje dve godine naučile da zapravo ne možemo da predvidimo šta nas čeka. Međutim, mogu reći čemu se nadam, a to je da nam 2023. godina donese stabilnost i povoljne geopolitičke i makroekonomske okvire jer tada imamo više prostora da budemo kreativni i da osmišljavamo projekte koji donose pozitivne promene po celokupno društvo u kom poslujemo i živimo.

Foto: Monika Pavlović

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!