Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri nalaze se u onima koji svet posmatraju van okvira!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager, Mars UBBAI.

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Po mom mišljenju, komunikacije su ona nit koja upotpunjava svet biznisa u svim njegovim aspektima – one imaju stratešku ulogu u poslovanju i zaslužuju svoje mesto u rukovodećim timovima. Taj stav je ono što praktikujemo u Marsu, i zato mogu slobodno da kažem da smo u 2022. godini upravo tamo gde želimo da budemo.

Ako bismo posmatrali tržišne komunikacije uopšte, smatram da bi se mnoge pozitivne promene desile ukoliko bismo postigli pravo, iskreno partnerstvo sa medijima. Naravno, to je moguće samo ako bismo svi usmerili svoje napore ka saradnji i postizanju kompromisa – jedan od važnih koraka u tom smeru jeste da mediji prepoznaju teme koje su od krucijalne važnosti za naše društvo i da, na neki način, preusmere svoj fokus sa “prodavanja” oglasnog prostora na to da zajedničkim snagama učinimo nešto za opšte dobro.

Naravno, brend komunikacija je jedno i ona treba biti ispromovisana na sve načine, ali kada govorimo o društveno-odgovornim kampanjama usmerenim na postizanje dobrobiti naše planete, ljudi i sveta generalno, želimo da naši budžeti koji su često vrlo ograničeni budu usmereni upravo na to – rešavanje važnog problema. Kako se kompanije odriču profita, posebno privatne kompanije, što je slučaj i sa Marsom, mediji, kao izuzetno važan alat, svoj doprinos mogu dati kroz ustupanje prostora.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji? 

U poslednjih nekoliko godina, kroz različite događaje imam tu sreću da se često susrećem sa mladim, ambicioznim, inteligentnim ljudima sa idejama koje zaista oduševljavaju. Zato bih rekla da se changemakeri advertisinga nalaze u onima koji  svet posmatraju van okvira. Kao neko ko će uvek dati prednost originalnim idejama u odnosu na “bombastične” 360 kampanje, spomenula bih i sjajno iskustvo žiriranja na prošlogodišnjem Kaktus festivalu, u okviru kog je na mene najveći utisak ostavila kampanja firme iz Čačka Natura Eco koja se bavi 3D štampanjem kuća. Umesto tradicionalnog oglašavanja, zakazali su konferenciju za medije u roku od 24 časa, u medijskoj kući koja tek treba da bude izgrađena. Upravo zbog ovakvih ljudi, ideja i projekata verujem da u advertising industriji još može biti svežih ideja.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Uvek je najteže govoriti o sebi.. Ali, izuzetno se trudim i radim na tome da podižem svest o važnosti komunikacija, prvenstveno o internoj komunikaciji koja je u kompanijama često zanemarena, a od ključne je važnosti za poslovanje, posebno u velikim kolektivima, kao što je Mars. Budući da koordiniram internu komunikaciju za 2000 saradnika na više od 50 tržišta, za mene je to ozbiljna odgovornost; posebno kada govorimo o tome da dobra međusobna komunikacija omogućava i bolju saradnju svih sektora u jednoj multinacionalnoj kompaniji, što ima direktan uticaj na povećanje zadovoljstva zaposlenih.

Isto mogu reći i za eksternu komunikaciju, kod koje se vodim principom istim principon, da je otvorena i iskrena komunikacija temelj svakog dobrog odnosa – sa poslovnim partnerima, medijima, potrošačima. Mnoge Marsove kampanje svoj početak doživele su interno, a svetlost dana su ugledale tek nakon nekoliko meseci, kada se sve posloži. Kampanja na koju sam najviše ponosna i koja je ohrabrila preko 100.000 žena širom sveta da puste svoj glas – HereToBeHeard, godinu dana se razvijala i “živela” samo interno. Smatramo da je ključno misliti i živeti ono što promovišemo, što se u našim kampanjama i aktivnostima i vidi.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Istinski se nadam da će to biti buđenje svesti. Na šta mislim kada to kažem? Pre svega, na spoznaju da smo svi građani istog sveta i da imamo jednaku odgovornost učiniti ga boljim mestom, na bilo koji način. Opet ću spomenuti i važnu ulogu koju komunikacija ima i u ovom domenu, pre svega u plasiranju ideja i međusobnom povezivanju.

Od 2023. očekujem… 

Nikada nisam donosila “novogodišnje odluke”, planirala velike odluke niti vezivala svoja očekivanja uz kalendarsku godinu. Generalno, uvek očekujem promene samo na bolje – prirodno je da se sa godinama rastemo i razvijamo, na poslovnom ali i na privatnom planu i težimo tome da prvenstveno mi budemo bolji. Nema vraćanja u rikverc.

 

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!