Briga o kupcu ključ je skalabilnog poslovanja!

Aleksandar Ružesković, direktor marketinga kompanije Forma Ideale, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori kako izgleda poslovanje budućnosti.

Kako obezbediti održivo i skalabilno poslovanje u eri digitalne transformacije?
Veoma kompleksno pitanje koje treba posmatrati na više nivoa. Pre svega, odnosi se na to da li je sam core business orijentisan na B2B ili B2C. Na primeru naše kompanije može se posmatrati i jedno i drugo. U slučaju B2B poslovanja, bez prilagođavanja digitalnim procesima gotovo i da nije moguće normalno funkcionisanje. Na tom primeru se može najbolje i videti koliko je era digitalne transformacije pomogla realizaciji poslovanja. Kao najveći izvoznik nameštaja u Srbiji sa 21% učešća ukupnog izvoza robu plasiramo u 50 zemalja na četiri kontinenta. Svi procesi od trenutka planiranja, proizvodnje, logistike, prodaje nezamislivi su bez dostupnih i razvijenih alata na digitalnim platformama.

Sa druge strane B2C poslovanje ušlo je u potpuno drugu dimenziju i kompanije koje su na vreme započele digitalnu transformaciju su u ogromnoj prednosti. Samo doba digitalizacije donelo je promene koje donose višestruke benefite za kupce. Lakša dostupnost artikala, informacije o artiklima, mogućnost kupovine putem interneta, augmented reality aplikacije samo su neke od prednosti koje danas kupci koriste prilikom kupovine. Sa druge strane dostupnost društvenih mreža, web oglašavanje i elektronski mediji olakšali su da kompanija, koja dobro poznaje navike svojih kupaca, lakše dođe do njih i plasira svoju ponudu.

Na koji način prilagoditi i razviti nove proizvode i usluge u skladu sa potrebama tržišta? Šta je to što tržište danas zahteva?
Briga o kupcu, poštovanje svakog kupca i njegovih potreba, odnos sa kupcima pre kupovine, tokom i posle kupovine, ključ su jednog skalabilnog poslovanja. Prilagođavanje asortimana, odnosno ponude roba i usluga kupcima, dostupnost, pouzdan response na sve upite je apsolutni postulat na tržištu danas.

Da li su agencije i kompanije partneri u rastu poslovanja? I na koji način?
Sinergija i balans koji se gradi između kompanija i agencija je uvek strateški i ako se postavi od samog početka na pravi način, otvaraju se nove dimenzije poslovanja i uspešnosti. Dobra komunikacija i sve što sam pomenuo u prethodnom pitanju su ključ u saradnji.

Jedan trend za 2020.?
Ubedljivo Internet prodaja, kao neminovnost zbog jednog teškog perioda koji je za nama sa jedne strane, a sa druge strane svojevrsna umetnost i strukovni izazov za svakog marketara.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari