today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brendovi bi trebali penetraciju i praćenje strukture potrošača uvesti kao jedan on najvažnijih KPI-jeva!

Povodom pokretanja Mark Awards, nagrade za poslovni i profesionalni uspeh stručnjaka iz kompanija u Srbiji, pitali smo marketing i komunikacijske profesionalce – šta za njih znači ostaviti trag na tržištu, ali i kako ocenjuju svoj položaj u kompanijama danas. Naš današnji sagovornik je Saša Ćirić, Menadžer marketinga i razvoja u kompaniji Neoplanta.

Šta za Vas znači ostaviti trag na tržištu?
Ostaviti brendove koje sam vodio sa jačom pozicijom na tržištu, koja se ogleda u većem broju korisnika koji prepoznaju vrednosti i simbole brenda koji ga čine jedinstvenim, većim profitom i potencijalom za dalji rast.

Preneti entuzijazam prema učenju i razvoju na kolege i uticati na formiranje preduzetničke klime u organizaiciji gde je timski rad osnova uspeha. Drago bi mi bilo ukoliko moji saradnici nastave da šire tu vrstu energije i odnosa prema marketingu u svom radu.

Kako biste ocenili položaj marketing i komunikacijskih stručnjaka u kompanijama danas? Da li bi oni trebali da budu članovi boarda direktora?
Piter Draker (Peter Drucker) je rekao da kompanije imaju samo dve osnovne funkcije: marketing i inovacije. Jedino ove dve funkcije proizvode rezultat, sve ostalo su troškovi. Da li su naše kompanije uređene u skladu sa ovo tvrdnjom? Ne baš, ali je u poslednjih 15 godina pozicija marketinga značajno unapređena, naročito u velikim kompanijama, i čini mi se da se krećemo u dobrom pravcu.

Marketing kao funkcija u kompaniji može dobiti i još više na značaju ukoliko bi se marketinška ulaganja merila na pravi način. Najčešće se kao ključni KPI posmatraju: prodaja, market share, profit, a nedovoljno pažnje se posvećuje ponašanju i broju potrošača ili korisnika brenda. Smatram da bi svi brendovi trebali penetraciju i praćenje strukture potrošača uvesti kao jedan on najvažnijih KPI-jeva za merenje efekata aktivnosti u marketingu. Važno je da kroz merenje zdravlja brenda vidimo, da li dugoročno postavljena strategija brenda ide u pravom smeru, kako bi na pravi način razvijali brendove i opravdali sve resurse sa kojima raspolažemo.

Kada govorimo o uključivanju ljudi koji vode marketing u top menadžment, čini mi se da je marketing uglavnom postavljen kao strateška funkcija i ima značajan uticaj na razvoj biznisa u velikim kompanijama. Imam utisak da kod malih i srednjih preduzeća ima prostora za unapređenje, često se značajne investicije pokreću bez marketinškog pristupa.

Zašto je važno da na tržištu imamo nagradu koja se dodeljuje pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, kao što je Mark Awards?
Važno je da iskusni marketari dele svoje uspešne projekte kako bi ostali na tržištu imali prilike da iz toga nešto nauče i na taj način lakše dođu do rešenja u svom radu. Smatram da aktivnosti koje radi Marketing Mreža, značajno doprinose podizanju kvaliteta naše struke, kao i značaju marketinga u razvoju privrede.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!