Brending u doba korone

Sigurno ste već primetili da Donesi ima potpuno novi vizuelni identiet, nove boje, novi logo i novo obećanje – da vam brzo, jednostavno i pouzdano dostavlja narudžbinu na željenu adresu. Pored hrane iz restorana, uveli smo i dostavu iz supermarketa i apoteka, a vina i popularna kraft piva sada su takođe deo široke ponude. No, hajde da krenemo od početka.

Za mene lično priča o promeni tog identiteta počela je nešto ranije. Još uvek smo bili u onom prvom talasu policijskog časa, ja konkretno u nekom Airbnb-u na Dunavu, u dilemi da li je momenat da prihvatim izazov i pređem u, za mene tada, potpuno novu industriju. Kao nekome ko se do tada najviše bavio Brand PR-om, prirodno mi se nametalo pitanje kako ću se snaći sa jednim online servisom. Prihvatila sam izazov da se pridružim timu Donesi koji posluje u okviru internacionalne kompanije Delivery Hero, da zajedno promenimo izgled servisa koji je apsolutni lider na tržištu više od 10 godina.

Zašto je Donesi uopšte potreban rebrending? Zar ne treba koristiti postojeću prepoznatljivost i šta zapravo jedan servis ima od toga?

Da preskočimo marketinšku teoriju i kažemo prostim jezikom – brend je ključ poverenja. Njegova promena, samim tim, predstavlja jedan veoma zahtevan projekat kome treba oprezno pristupiti, kako eksterno, tako i interno. Novi Donesi identitet prikaz je osobina brenda koji je fast, modern & reliable. Upravo time smo se i vodili kada smo u avgustu snimali TVC za tri tržišta na kojima Donesi posluje – Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru. Ovo je ujedno bio prvi spot koji je sniman lokalno za naš brend. Osim tv kampanje, veliku pažnju je izazvala i OOH kampanja jer smo pored nove estetike, kroz nju predstavili i neke od restorana, apoteka i supermarketa sa kojima radimo. Tokom noći smo kompletno promenili izgled, ali i strategiju komunikacije na društvenim mrežama, zamenili sve aktivne kampanje novim rešenjima. Naši dostavljači, tog petka, svojom novom opremom zacrveneli su ulice i dodatno doprineli da projekat na kome smo dugo i naporno radili, naiđe na pozitivan feedback gotovo svih korisnika.

Da li je sve išlo glatko? Naravno da nije. Usled situacije sa virusom koja nas je zadesila, opremu koju smo uvozili iz inostranstva čekali smo duže nego što smo planirali i bili primorani da kampanju odlažemo dva puta. Kada radite 360 kampanju na tri tržišta, to ume prilično da iscrpi. Jedna od fabrika koja nam je proizvodila kacige je poplavljena, da i to se desilo. Bilbordi sa novim rešenjima su u nekim gradovima, greškom provajdera, osvanuli nekoliko dana ranije, dok su u drugim zbog vetra kasnili. Ovo su samo neke od situacija koje su u tim trenucima delovale strašno, ali eto, samo tri nedelje kasnije koliko smo on air, istima se smejemo i spremamo nove projekte.

Ukoliko ste ogladneli nakon čitanja ovog teksta, iskoriste kod MKTMREZA jer prvih 10 očekuje popust na Donesi. Cheers!

Za Marketing mrežu tekst napisala: Anja Đurić, Marketing Manager Donesi za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru


Oceni tekst

4,33 od 5
Loading...

Komentari