Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Biti svetski poznat brend, biti Moskva šnit!

Biti prepoznatljiv, biti uvažen, kroz više generacija, van granica zemlje u kojoj je koncept nastao, biti brend, biti Moskva šnit! Svako ko je ikada pokušao da impresionira svoju lepšu polovinu, svako ko je ikada hteo da pokaže šta je to autentično i provereno blago prestonice svojim stranim gostima, svako ko je ikada hteo da se vrati u doba detinjstva jednim zalogajem, svako ko je ikada pokušao da se dokaže kao majstor poslastičarstva – posegnuo je za čuvenim receptom za pravljenje ove poslastice nastale pre tačno 40 godina u poslastičarnici hotela Moskva.
Priča koja živi skoro četiri decenije, pečat bez koga ne može da se zamisli slavlje u Srba, zalogaj zbog koga ćemo na trenutak prekršiti dijetu, sve je to jedan sklop ukusa i boja nastao iz veštih ruku Ankice Džepine 1974.godine. Kolač koji je postao ime za sebe, koji živi svoj sopstveni život, i koji je davno prevazišao objekat u kome je nastao!
Polemika na temu brendova i zaštite originalnih koncepata u ovom slučaju je bez dileme na našoj strani. Ne postoji nijedan sličan kolač pod istim imenom, istoga ukusa za koji bi neko mogao da nas preduhitri i uđe na pozornicu istorije kao originalni kreator ovog dela stvarnosti, miksa pozitivnih asocijacija i čistog hedonističkog užitka spakovanog u jedno parče torte.
Zaher u Beču, Moskva šnit u Beogradu! Zašto se kolač zove Moskva šnit kada isti ne možemo pronaći u Moskvi? Želeći da izbegne ovu nedoumicu, autorka ovog kolača je još sedamdesetih godina prošlog veka pokušala da istom da ime “šnit à la hotel Moskva“, ali kad određena kreativna ideja ugleda svetlost dana, ona počinje da živi sopstvenu nesputanu priču, i svaka logika kojom je ista ispričana dobija autentični tok vezan iksljučivo za ovu posebnu realnost.
Prateći razvoj originalnog recepta od kreiranja do današnjih dana, možemo pratiti istoriju jedne ideje kroz epohe. Od jednostavnog recepta preko dodavanja po jednog od sastojaka prenoseći sa generacije na generaciju tajnih dodataka, stvorio se jedan mit, i oko poslastice se razvio jedan sklop vrednosti i aluzija na nešto lepo, večno, neko srećno vreme i prijatne trenutke, asocijativnost i povezanost sa pozitivnim kontekstom, ono je što daje posebnu draž i duh ovom poslastičarskom konceptu. U vreme zlatnih osamdesetih godina, broj narudžbina je reflektovao tadašnju platežnu moć Beograđana i gostiju Beograda, stajalo se u redovima i zaposleni u poslastičarnici hotela Moskva su u kasne sate odlazili svojim kućama u cilju da se svaka porudžbina isprati do kraja i svaki gost ode kući zadovoljan svojim delom ovog slatkog blaga. Kriza je uticala na to da se umesto originalnih badema, u recept uključe orasi, ne možemo reći da je domišljatost tadašnjih generacija šefova poslastičarnice gubila na značaju, ukusu ili ugledu koji je imao ovaj kolač.
SAMSUNGU današnje vreme, on je možda bolji nego ikad, po rečima Ankice Džepine koja je bila počasni gost hotela Moskve toliko godina nakon kreiranja originalnog recepeta, kolač je “svež, kompaktan, dovoljno sladak, i u potpunosti je pogođena kobinacija filova“ u kojoj je i najveća tajna ovog kolača, što i jeste trik. Možete imati sve sastojke, praksom do savršenstva uvežbati korake pripreme, ali spojiti iste, uz dodatak 2 grama ljubavi, nešto je što daje posebnost ovom proizvodu, po kome je naša prestonica poznata.
Dokaz izdržljivosti ovog brenda jeste trajanje kroz višedecenijsku promenu režima, uslova življenja, promena sistema vrednosti, orijentacije poslovanja, bez promene suštinskih odrednica i temelja na kome je nastao.
Da je tako lako stvoriti jednu priču, koja će biti prijemčiva i generacijama nakon nas, svakodnevno bi nastajali novi naslednici Moskva šnita, poput pelcera, ova originalna stabljika prenosi se sa kolena na koleno, poput dobre narodne umotvorine, recept se širi domaćom i svetsko food blog zajednicom, i domaćice širom planete se hvale kako upravo one znaju da naprave pravi Moskva šnit koji je čak bolji od originalnog.
Plazma, Smoki, Čokoladna bananica, sve do oživljavanja neprežaljenog Gricka ovih dana, sve su to ukusi koji sa sobom nose jednu lepo upakovanu simboliku, koji vas ne puštaju da odrastete, ili vas u istom trenutku podsete na tu magičnu priču povratka u budućnost!
Razlog za čašicu razgovora, povod za iznenađenje, prilika da se podeli neki bitan dan u životu, mogućnost da se pohvali novih uspehom ili da se obeleži značaj jubilej, sve je to Moskva šnit i možda više od toga!

Za naš portal piše: Nikola Milović, Marketing manager hotela Moskva

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!