Biti isti, biti poseban, biti samo svoj…

Deseti po redu Vivaldi CMO forum i ove godine okuplja marketing profesionalce na Mokroj Gori u periodu od 19. do 21. juna. Tema foruma je Brend kultura u digitalnom ekosistemu. Tim povodom, specijalno za Marketing mrežu govori Katarina Šibalić, direktorka marketinga kompanije Strauss Adriatic i jedna od predavača na Forumu.

Šta za brend znači biti poseban i biti samo svoj? S obzirom na prezasićenost informacijama, da li je uopšte moguće biti drugačiji?
Posebnost, više kao autentičnost, jedan je od najvećih izazova uspešnog vođenja brendova danas, a ona pravi smisao ima samo ukoliko je utemeljena u vrednostima kojima je brend celokupnim svojim ponašanjem dosledan kroz vreme, jer samo tako gradi čvrstu vezu sa publikom zasnovanu na poverenju. Da je ovo moguće govore nam primeri iz prakse, a da je lako – nije, što nam takođe pokazuju mnogi primeri. Sa brendovima je kao sa ljudima – da li će vašu pažnju privući oni koji se po nečemu izdvajaju od ostalih – verovatno hoće, a da li ćete im više verovati i da li ćete ostati u nekoj vrsti dubljeg odnosa sa njima – pa verovatno samo ukoliko se vremenom kroz razne situacije potvrdjuje vrednost koja vas povezuje. Dakle, pričamo o kontinuiranoj i relevantnoj različitosti, kojom brendovi zaslužuju svoje uloge u životima korisnika i društva u celini.

Digitalno doba je donelo više šanse da nas publika sve vidi, znači i veću konkurentnost, ali i mnogo olakšica kojima utvrđujemo da li smo na pravom putu kroz mogućnost da merimo, skoro, pa sve što radimo i imamo interakcije sa publikom u realnom vremenu. Dakle, nije lako, ali kada uzmemo u obzir brzinu promena celokupnog okruženja verovatno nam nikada neće biti lakše nego sada.

Šta konkretno znači brend kao biznis strategija? Šta konkretno podrazumeva ova vrsta strategije?
Kada birate da vam brend bude osnova strategije onda se zapravo opredeljujete da je brend u svim porama kompanije i da su vrednosti na kojima počiva kompanija i kultura koja živi u kompaniji utkane u brend onakvim kakvim ga ljudi van okvira kompanije doživljavaju. Sa namerom kažem kako se brend doživljava, a ne predstavlja, jer ono što brendovi pričaju često nije usaglašeno sa onim što publika ima kao iskustvo sa njima. U ovakvim strategijama brend nije odgovornost samo brend menadžera, već svih zaposlenih i praktično se oslikava u svim internim i eksternim aktinostima kompanije na isti način.

Šta možemo da očekujemo na Vašem predavanju u okviru Vivaldi foruma?
Cilj mi je da pružim osvrt jedne internacionalne kompanije, koja razvija i vodi brendove lokalno, na ove savremene izazove, za koje mislim da su svima u profesiji u velikoj meri zajednički.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari