today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Bankarstvo 2.0: Kako AI menja igru?

Sandra Lazarević, direktorka Sektora za PR i marketing komunikacije u Banca Intesa, specijalno za Marketing mreža magazin govori kako se veštačka inteligencija (AI) koristi u Banca Intesa za unapređenje bankarskih operacija, ali i kako digitalizacija menja interakciju između banke i njenih klijenata.

Koji su ključni trendovi u bankarskoj industriji koji će uticati na poslovanje Banca Intesa u ovoj godini?
Svedoci smo korenitih promena koje je bankarska industrija doživela prethodnih godina, pre svega u pogledu digitalne transformacije poslovanja kao rezultata dinamičnog razvoja naprednih tehnologija i izmenjenih potreba i očekivanja korisnika finansijskih usluga.

Verujem da se danas nalazimo na pragu još jedne transformativne promene vođene veštačkom inteligencijom (AI), koja će preoblikovati način na koji poslujemo i stupamo u interakciju sa klijentima, baš kao što je to svojevremeno učinila digitalizacija.

Pored toga, ESG, kao novi model poslovanja u potpunosti baziran na održivom razvoju, zasigurno će ostati u središtu poslovnih strategija banaka, kako u delu usmeravanja finansiranja u zelene investicije i ostvarivanja pozitivnog uticaja na društvenu zajednicu, tako i na planu savesnog korporativnog upravljanja. U tom smislu, Banca Intesa je već inkorporirala ESG standarde u svoje poslovne procese i proizvode kojima ohrabruje održive inicijative i unapređenje položaja osetljivih društvenih kategorija, a na tom tragu nastavljamo i ove godine.

Kako se veštačka inteligencija (AI) koristi u Banca Intesa za unapređenje bankarskih operacija i korisničkog iskustva?
Već dugi niz godina Banca Intesa u svom svakodnevnom poslovanju koristi alate bazirane na AI, što nam je omogućilo da unapredimo brojne procese koji se obavljaju automatski ili bar uz manje angažovanje ljudskih resursa koji sada mogu da obavljaju zahtevnije zadatke i kreiraju dodatnu vrednost kako za banku, tako i za klijente. AI je u slučaju naše banke prevashodno pronašla upotrebu u tehnologiji za automatizaciju poslovnih procesa, kreiranju risk modela u procesu odobravanja kredita i sprečavanju zloupotreba, kao i u segmentaciji klijentske baze i oblikovanju personalizovanih ponuda.

Svesni smo da AI sa sobom donosi izuzetan potencijal za poboljšanje poslovnih procesa i korisničkog iskustva, i zato u narednom periodu planiramo da upotrebom generativne AI omogućimo zaposlenima da na brz i efikasan način dobiju neophodne informacije, odgovore na upite klijenta ili sprovedu potrebne analize, olakšavajući im svakodnevno obavljanje posla i ujedno unapređujući interakciju sa klijentima.

Kako digitalizacija menja interakciju između banke i njenih klijenata?
Digitalizacija je donela potpunu revoluciju u interakciji banaka sa klijentima i to kroz uvođenje novih kanala komunikacije i virtuelne interakcije u realnom vremenu, što je korisnicima finansijskih usluga omogućilo da na brz i jednostavan način obave najveći deo bankarskih transakcija kad god i gde god da se nalaze.

Banca Intesa je još 2019. godine modernizacijom core sistema postavila temelj za realizaciju sveobuhvatnog programa digitalne transformacije i kreiranje omni-channel pristupa koji objedinjuje sve tačke kontakta sa klijentima – poslovnu mrežu, elektronsko i mobilno bankarstvo, veb sajt i kontakt centar, a da smo time na najbolji način odgovorili na potrebe klijenata jasno govore podaci. Završili smo 2023. godinu sa 636.000 klijenata digitalnog bankarstva u delu fizičkih lica, 25% više u poređenju sa 2022. i preko 24 miliona izvršenih digitalnih transakcija, 16% više u odnosu na godinu ranije.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!