today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Stabilan rast agencija za spoljno oglašavanje, sa nekoliko iznenađenja!

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. Prvi rezultati istraživanja objavljeni su danas, a odnose se na agencije za spoljno oglašavanje koje posluju u Srbiji.

U okviru ove grupacije, Alma Quattro, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. U odnosu na 2016, ova agencija je u prošloj godini uvećala svoj poslovni prihod za skromnih 2.38% odnosno za skoro 32 miliona dinara, dok je neto dobitak uvećan za nešto više od 30% (skoro 84 miliona dinara). Kada je u pitanju broj klijenata po projektu, Alma Quattro, i po ovom parametru, beleži rast u 2017. od 8.25%, dok je broj stalnih klijenata (po godišnjem ugovoru) opao za 11.5%.

Na drugom mestu u tabeli, i po poslovnom prihodu i po neto dobiti, nalazi se Digital Printing Center (DPC). Ova agencija, jedina među prvih pet na rang listi, beleži pad poslovnog prihoda u 2017. godini za 3.71% odnosno za oko 31,7 milion dinara. S druge strane, u prošloj godini DPC beleži rast neto dobitka za oko 21% u odnosu na 2016, broja zaposlednih za 11%, ali i broja klijenata po projektu za oko 15%. Ono što je važno napomenuti jeste da u okviru DPC-a posluje i agencija MultiVision koja je u APR-u registrovana kao zasebno pravno lice. Po informacijama koje su dostavljene Marketing mreži, agencije dele broj zaposlednih, kao i klijente. Međutim, agencija MultiVision zabeležila je veoma simboličan poslovni prihod u 2017. godini i nalazi se na poslednjem mestu u tabeli po ovom kriterijumu.

Novosadska agencija NS Plakat zauzela je treće mesto na rang listi po oba finansijska kriterijuma. Ova agencija zabeležila je veoma visok rast poslovnog prihoda u odnosu na 2016. (40.3%), dok je neto dobit uvećan za neverovatnih 119.3%. NS Plakat, po svim indikatorima, raste neverovatnom brzinom i velike su šanse da u narednoj godini preuzme drugo mesto na rang listi.

Iako stagnira po svim parametrima, agencija Grafix iz Beograda, već dve godine unazad drži visoko četvrto mesto na rang listi. Grafix je, u prošloj godini, zabeležio manje od 1% rasta prihoda, kao i pad dobiti od skoro 15%.

Mala agencija, sa svega pet zaposlenih, Skyboard Advertising iz Beograda zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim rastom prihoda od oko 22%, ali i padom dobiti za isti procenat.

“Naslednik” agencije Masel Group, Info Media Group, osnovan 2015. godine, nalazi se na visokom šestom mestu po poslovnom prihodu. U odnosu na 2016. beleži rast prihoda od 62% i neto dobiti od svega 1.7%. Iako spada u male agencije, sa 11 zaposlenih, Info Media Group je, u prošloj godini, zabeležio povećanje broja klijenata po projektu za čak 30%.

Naime, agencija Masel Group, koja je do pre nekoliko godina bila najjača beogradska agencija za oglašavanje na i u javnom prevozu, već dve godine nije aktivno pravno lice, iako se još uvek tako vodi na zvaničnom sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.

Takođe, drastičan pad prihoda od 53% u 2017. godini zabeležila je agencija YU Spectrum, a koja se po neto dobitku, odnosno gubitku, nalazi na samom začelju rang liste. Agencije koje su, takođe, zabeležile pad poslovnog prihoda u prošloj godini od preko 20% su Media Max, Žižgin Art i Euro Sky.

Po neto dobitku u 2017, samo četiri agencije zabeležile su negativan poslovni rezultat, a to su Portal Company (-1.17 miliona), Euro Sky (-1.28 miliona), Žižgin Art (-10.1 miliona) i YU Spectrum (-18.3 miliona dinara).

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije Maxim&Co, Babbler Media Marketing, Billboard, Billboard Print, Message, Mediaplay Communications i Magnus Media. Sve pomenute agencije po broju zaposlenih spadaju u male agencije, što predstavlja dodatni uspeh poslovanja.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 agencija koje se primarno bave spoljnim oglašavanjem. Ukupan poslovni prihod agencija za spoljno oglašavanje veći je za 9.81%, a neto dobit za čak 27.33%, u odnosu na 2016. godinu.

Broj zaposlenih na totalu veći je za 10.71%, a u 2017. iznosio je 558. Najviše novih kolega zaposlila je agencija NS Plakat (25) i DPC (11). Portal Company otpustio je dva zaposlena, dok su Alma Quattro i Babbler smanjile broj zaposlenih za po jedan.

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 81%, zatim velikih sa preko 50 zaposlenih 15% i samo jedna agencija spada među srednje od 16 do 49 zaposlenih (Alma Quattro).

Svi parametri ukazuju na stabilan rast tržišta spoljnog oglašavanja u Srbiji, a prognoze su da će se trend rasta nastaviti i u 2018.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za spoljno oglašavanje. 

    Autor analize: Marketing mreža

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    5,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!