Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Agencije za digitalni marketing najbrže rastuća kategorija!

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za digitalni marketing, a u okviru studije Agency Report.

Agencija Wireless Media našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na 15. mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2017. godini zabeležila rast po oba finansijska kriterijuma – 34,57% po poslovnom prihodu i 51,15% po neto dobiti. Wireless Media zapošljava 67 kolega i jedina je agencija za digitalni marketing u kategoriji velikih agencija po broju zaposlenih u 2017. godini.

Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti nalazi se agencija HTTPOOL. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 20,37%, neto dobiti za neverovatnih 72,11%, a uvećala je i tim za više od 18%. HTTPOOL dobio je u 2017. tri nova klijenta po projektu i pet na godišnji ugovor. Zanimljiv je podataka da je ova agencija nedavno potpisala ugovor o partnerstva sa Facebookom, čime je postala zvanični Facebook reseller partner na Balkanu, uključujući Srbiju, Bugarsku, Hrvatsku i Sloveniju.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti nalazi se agencija New Media Ideas, koja posluje u okviru agencije New Moment New Ideas Company kao zasebno pravno lice sa istim vlasnicima. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za nešto više od 3%, ali povećanje neto dobiti za skoro 91% i broja zaposlenih za 28,57%.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu i prvo po neto dobiti pripalo je agenciji DRIVE, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe. Ova agencija zabeležila je veoma stabilan rast u 2017. godini po oba finansijska parametra – 46,65% po poslovnom prihodu i čak 240% po neto dobiti. Drive je zaposlio sedam novih kolega u prošloj godini što je povećanje za 36,84%.

HUGE Media našla se na visokom petom mestu po poslovnom prihod i na četvrtom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 23,69%, kao i neto dobiti za skoro 62% i broja zaposlenih za 50%.

Na šestom mestu po poslovnom prihodu i na 16. mestu po neto dobiti nalazi se agencije DEGORDIAN. Ova agencija je uspešno poslovala u 2017. ostvarivši rast poslovnog prihoda od preko 40%, broj zaposlenih za 12,5% i pad neto dobiti za 4,64%. Degordian je u prošloj godini dobio šest novih klijenata po projektu (28,57%) i četiri na godišnji ugovoru (23,53%). Agencija Degordian posluje i u regionu sa centralom u Hrvatskoj, a nedavno su uveli novu uslugu u oblasti digitalnih komunikacija – Digi PR.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su i agencije Smart Web, Homepage, Webtise, Creitive Fonsoft, Digital4Global, Digital Mind, Žiška, Nextgame Digital, Executive Digital, PopArt Studio, Flexis Consulting, Like&Cookies, Web Business Solutions, Fifth Screen, Dkit, SVA New Media, Social Bear Media. Sve navedene agencije ostvarile su stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama. Pored toga, treba napomenuti da neke od navedenih agencija posluju u okviru drugih agencija, kao zasebna pravna lica.

Agencija Dkit dobila je u 2017. jednog novog klijenta po projektu i tri na godišnji ugovor. Homepage dobio je 24 nova klijenta po projektu i pet na godišnji ugovor.

Web Media Agency zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2017. za nešto više od 19%, pad neto dobiti za skoro 85%, ali i broj klijenata po projektu za 41,67% i na godišnji ugovor 26,92%. Pioniri Communications zabeležili su pad poslovnog prihoda za 2,66% i rast neto dobiti za 1,36%. Pioniri su izgubili jednog klijenta po projektu, a broj klijenata na godišnji ugovor nije se menjao.

Agencija koja je zabeležila veliki pad po svim kriterijumima analize je agencija Razor Communications – 45,02% po poslovnom prihodu, 59,46 po neto dobiti, a otpustili su čak 15 kolega što je smanjenje od 79%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 46 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama. Veliki broj agencija za digitalni marketing posluju kao preduzetnici i za njih nisu dostupni podaci o finansijskim rezultatima, te nisu bili predmet ove analize.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2017. porastao je za 26,92%, a neto dobit za čak 94,07%.

Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 22,71%, a u 2017. iznosio je 443. Najviše novih kolega zaposlile su agencije Four Dots (16), Žiška (9), Like&Cookies (9), Executive Digital (8), Huge Media (7)  i Drive (7).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija do 15 zaposlenih 83%, zatim srednjih 15%. U velike agencije spada samo jedna agencija (Wireless Media).

Agencije za digitalni marketing ubedljivo predstavljaju najstabilniju i najbrže rastuću grupaciju agencija na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Povećanje poslovnog prihoda agencija za digitalni marketing samo potvrđuje da klijenti sve više novca iz budžeta odvajaju za digitalne komunikacije, što će po svim pokazateljima biti trend i u narednim godinama. S druge strane, gotovo sve agencije iz ove grupacije nude iste ili slične usluge, što bi moglo da dovede do zasićenja i monotonije na tržištu u narednom periodu.

Marketing mreža 1. novembra u ICT Hub Playground u Beogradu organizuje debatu na temu Agency THINK TANK – Keep it 100, sa početkom u 18 časova.
U okviru ovog događaja biće predstavljeni ključni rezultati #AgencyReport18, prve dubinske analize agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, a o rezultatima i budućim trendovima govoriće predstavnici agencija obuhvaćenih istraživanjem.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za digitalni marketing.

    Autor analize: Marketing mreža

    OGLAŠAVANJE

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    4,33 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    4 KOMENTARA

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!