Danska kompanija „Lego“ je, prema podacima za prvih šest meseci ove godine, izbila na drugo mesto u svetu među proizvođačima dečjih igračaka, piše BBC. U prvom polugodištu prodaja „Lega“ povećana je za 13 odsto, na 1,8 milijardi dolara.
Radi poređenja, firma „Hasbro“ (ima prava na igru „monopol“) koja je ranije bila na drugom mestu po proizvodnji igračaka, smanjila je prodaju za prvih šest meseci na 1,4 milijardi dolara. Pri tome je u drugom tromesečju zabeležen pad prihoda u odnosu na isti period prošle godine. Najveći svetski proizvođač igračaka ostaje američki „Matel“, koji poseduje brend „Barbi“.
On je u prvom polugodištu prodao proizvoda u vrednosti većoj od 2,1 milijardi dolara, što je rast od četiri odsto na godišnjem nivou. Naglom porast prodaje Lega doprinelo je plasiranje nove linije „Legende Čime“.
Pored toga, danska kompanija nastavlja da ostvaruje profit od potrošačkog buma u Aziji, gde je prodaja u prvom polugodištu povećana za 35 odsto.
Izvor: Tanjug