Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Infostud: U 2022. bilo je raspisano 11% više oglasa u oblasti marketinga

Već nekoliko godina unazad na tržištu rada u Srbiji primetan je nedostatak određenih kadrova, pre svega zanatskih zanimanja, navodi se u najnovijem izveštaju kompanije Infostud. Tako je i prethodnu godinu obeležio sa jedne strane veliki deficit radne snage, a sa druge uvoz radnika iz inostranstva kako bi se bar u manjoj meri zadovoljile potrebe tršita rada.

Prema podacima centra za zapošljavanje Infostud u 2022. godini bilo je 13% više raspisanih konkursa nego godinu dana ranije, tako je godina završena sa 76.247 oglasa za posao. Ipak u prilog priči o nedostatku radne snage ukazuju i podaci da je broj kandidata koji su bili u potrazi za zaposlenjem bio manji za 2% u odnosu na prethodnu godinu i iznosio 237.897. Takođe, prosečan broj konkurisanja je u znatnom padu i u 2022.godini iznosi 47 po jednom oglasu, dok je 2021. bio 57.

Tržište rada u oblastima marketinga, medija i PR-a stalno se menja i prilagođava novim trendovima i potrebama. Po podacima Infostuda u 2021. godini raspisano je 1.595 oglasa u oblasti marketinga/promocije, dok je u 2022. godini bilo za 11% više, tačnije 1.763 oglasa za posao.

Iako je ova oblast rada bila u porastu, situacija je drugačija u oblasti medija. U 2021. godini bilo je raspisano 242 oglasa, dok je u 2022. godini bilo za 26% manje, odnosno 178 oglasa za posao. Za razliku od ovih oblasti, u oblasti PR-a, bilo je raspisano 168 oglasa u 2021. godini, a u 2022. godini za 27% više, odnosno 213 oglasa za posao.

U oblasti marketinga, u 2021. godini najtraženiji su bili profili kao što su marketing menadžer, menadžer za digitalni marketing, marketing referent, promoter, asistent u marketingu i marketing analitičar. Međutim, u 2022. godini, pozicija brend menadžera je takođe postala popularna.

U oblasti medija, i u 2021. i u 2022. godini najtraženiji su bili profili poput novinara, urednika, asistenta u medijima, pres kliping operatera, menadžera u medijima i voditelja i kopirajtera. Za razliku od marketinga i medija, u oblasti PR-a, u prethodne dve godine najtraženiji su bili profili kao što su specijalista za društvene mreže, menadžer za odnose sa javnošću, menadžer za dešavanja i manifestacije i content menadžer.

Analizirajući oglase u svim oblastima i industrijama, Infostud je došao do zaključka da su poslodavci prošle godine bili u potrazi za novim kadrovima, bili su pristupačniji i u zapošljavanju studenata te je tako preko 10.000 oglasa (14%) bilo dostupno svima njima koji prave prve korake na tržištu rada.

Tokom 2022. godine najmanje je bilo kandidata koji su tražili posao bez radnog iskustva, svega 16%. Kao i prethodnih godina najveći udeo onih koji su bili u potrazi za poslom čine kandidati sa 10 i više godina radnog staža, čak 35 procenata. Trećina kandidata je imala do 5 godina iskustva, a svaki peti od 5 do 10 godina.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!