Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jovana Tufegdžić, menadžerka korporativne komunikacije, Visa SEE.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Kao i u ostalim industrijama, rekla bih da je 2022. godina borbe. Borba da ponovo počnemo da živimo, da se vratimo u normalne tokove života, u kancelarije, na putovanja… Isto tako i u oblasti tržišnih komunikacija, čini mi se da pokušavamo da se izborimo sa novim trendovima i navikama potrošača, odnosno publike. Preovladava mnoštvo tema, poruka i novih formata. Čak mi se čini da smo malo izgubili fokus i da svi komuniciramo sve i trudimo se da budemo prisutni u svim segmentima života naših potrošača.
Ko su changemakeri u advertajzing industriji u Srbiji?
Rekla bih da su changemakeri oni koji uspeju da humanizuju svoje brendove, da ih ožive i povežu sa svojom ciljnom grupom. To znači da ako neka kompanija ili brend istinski gaji vrednosti, stav o određenoj temi i emocije u datoj situaciji, uspeće da se poveže sa potrošačima i javnošću uopšte.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Svaku struku čine pojedinci, svi mi koji zajedno, svojim radom, postavljamo standarde industrije. Lično, uvek se trudim da profesionalnim razvojem i rezultatima koje ostvarujem budem inspiracija drugim kolegama, kao što su i oni meni. Mislim da je to najsnažnije gorivo razvoja – zdrava konkurencija, kao motivacija da svi budemo još bolji.
Ne uspeš svaki put i u svakom projektu da pokažeš nešto novo, i da pomeriš granice. Međutim, postoje projekti koji su od starta posebni, u koje se zaljubite i vi i drugi učesnici i počnete svi zajedno da živite njegovu misiju. Za mene je pravi primer toga inicijativa kompanije Visa – She’s next, čiji je cilj osnaživanje i podrška ženama da se ekonomski osamostale i započnu svoj biznis. Kampanja je zasnovana na pravim, realnim pričama uspešnih preduzetnica, koje su glavni navigator komunikacije, a istovremeno pripadaju ciljnoj grupi projekta. One su deo She’s next veća žena i predstavljaju skup mentorki drugima. To je prava jedinstvenost ove kampanje, a verovatno i razlog zašto smo u našu zajednicu do sada uspeli da uključimo preko 5.000 trenutnih i budućih preduzetnica.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Digitalizacija svih segmenata života se dešava već godinama unazad, a čini mi se da sada doživljava svoj vrhunac. U tom smislu, verujem da će komunikacija biti maksimalno personalizovana, a sve u cilju da se brendovi i kampanje bolje povežu sa svojom publikom i izgrade poverenje zasnovano na sličnim, odnosno istim životnim vrednostima. Iako možda zvuči kontradiktorno, u doba veštačke inteligencije nastavićemo da se povezujemo na ljudskom nivou.
Od 2023. očekujem…
Ne očekujem baš ništa. Naučila sam da su očekivanja precenjena i da je mnogo bolje nadati se i verovati da će sledeća biti nova, uzbudljiva i godina za pamćenje!
Dakle, svim čitaocima portala Marketing mreža, želim zdravu, srećnu i uspešnu 2023. godinu, u kojoj ćemo se svi manje boriti da živimo, a mnogo više živeti.