Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Damjan Stamenković, Head of Global CSR, Meridianbet.
Kako danas merimo uspeh CSR kampanja?
Vreme i industrija u kojoj radimo voli brojke, pa po tome ni CSR segment nije izuzetak – uspešna CSR kampanja znači što bolji plasman na „tabeli“ sledećih kriterijuma: broj sprovedenih programa, doprinos društvu i zajednici kroz broj društvenih tema koje su zastupljene, koliko se poštuju standardi fer oglašavanja, ali i doslednost – ukoliko ono što se zastupa „spolja“ nije deo i vaše korporativne kulture, čitava priča je poprilično jeftin PR.
Da li je moguće biti odgovoran prema svom brendu i potrošaču (društvu) u isto vreme?
Ne samo da je moguće, već bez pažljivog kombinovanja ova segmenta nema ni uspešne CSR kampanje, a uskoro neće biti ni poslovanja uopšte, jer je u digitalnoj eri svaki segment povezan sa drugim. Uspeh kompanije na ovako konkurentnom tržištu pokazuje da, osim operativnih parametara, zavisi i od reputacije tj. kako naši igrači percipiraju brend.
Velika ekološka kampanja donacija sadnica širom Srbije koju je kompanija Meridianbet započela u proteklom periodu to je i u praksi pokazala: donacijom sadnica pokazuje da vodi računa o životnoj sredini, što je rezultovalo još većom vidljivošću i operativnim rezultatima u proteklim mesecima.
Vole li potrošači brendove sa stavom o važnim društvenim i socijalnim temama?
Naše iskustvo pokazuje da je stav poželjan. Meridianove dosadašnje CSR kampanje i jesu okrenute ka suštinskim, svakodnevnim problemima društva, a ne „sezonska roba“ sa rokom trajanja – godinama unazad komuniciramo problem nasilja nad ženama, unapređenje kvaliteta digitalne komunikacije, pomoć deci u borbi protiv retkih i opasnih bolesti, unapređenje kvaliteta obrazovanja i javnog zdravlja – navedimo samo neke od oblasti u kojima smo bili aktivni (i dosledni) proteklih nekoliko godina. Naš CSR moto na taj način može se definisati i kao „Budi ono o čemu govoriš“. Industrija igara na sreću je po tome specifična budući da usled ogromne konkurencije, potrošači veoma lako registruju i kažnjavaju nedoslednost bilo kakve vrste.
I zato su za Meridian ove vrednosti korporativna praksa – kada govorimo o ravnopravnosti, to potkrepljujemo natpolovičnom zastupljenošću žena u top menadžmentu, dok ekološka svest znači i da se orijentišemo ka saradnji samo sa onim dobavljačima koji se takvih standarda pridržavaju.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Nekoliko njih zaista predstavlja neverovatno profesionalno iskustvo i motivator za dalje usavršavanje. Pre svega, navešću činjenicu da sam u ime kompanije Meridianbet deo jednog od najvećih domaćih ekoloških projekata čiji će krajnji rezultat biti više od 10.000 mladih sadnica širom Srbije, kao i projekat pomoći preko 30 bolnica i domova zdravlja u doba korone. Deo sam 40 najuspešnijih menadžera do 40 godina u jugoistočnoj Evropi u organizaciji Business Elite’s 40 Under 40 i na tu nagradu sam izuzetno ponosan jer je došla kao kruna rada prethodnih godina.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs