Povodom dodele Mark Awards 2022 priznanja, razgovarali smo sa članovima žirija zašto je važno istaći stručnjake iz kompanija. Srđan Lazović, General Manager, Philip Morris International (BiH & Montenegro), rekao je…
Šta danas znači postići REMARKABLE poslovne rezultate?
Izazovan cilj, razrađen plan, vrhunski proizvod, uigran tim i jasna, a zanimljiva i upečatljiva promocija. Izuzetno je teško, zahtevno i skupo napraviti jedan ovakav miks. Retko se svi ti činioci uklope. Ali retke su i kompanije koje postižu REMARKABLE poslovne rezultate.
Zašto je neophodno uključivanje marketing i PR stručnjaka u strateške odluke kompanije?
Bill Gates je davno rekao: “Da imam samo jedan dolar, i njega bih uložio u marketing”. Ni malo ne potcenjujući vrednost i doprinos marketinga, ja bih postupio malo drugačije od gospodina Gejtsa. Najlakše mi je to objasniti na primeru moje kompanije. Danas verovatno svi znate da smo lansirali novi proizvod, manje štetan i mnogo bolji od cigareta. A iza tog proizvoda stoje decenije rada stotina naučnika, koji su proizvod osmislili, a zatim dokazali da je manje štetan. Ali trebalo je to prevesti na jezik potrošača, odabrati prave kanale i načine predstavljanja. Nije dovoljno samo imati ispravnu viziju i sjajan proizvod, vi morate imate strategiju koja će omogućiti da javnost vidi, čuje i na kraju krajeva – odabere ono za šta mi tvrdimo da je bolji izbor za njihovo zdravlje.
Kao članu žirija, šta će Vam biti ključni kriterijumi po kojima ćete ocenjivati nominovane i na šta ćete obratiti pažnju?
Donekle sam već odgovorio na to. Gledaću jasan cilj i viziju prvenstveno i da li je vaša poslovna filozofila pozitivno uticala na društvo u celini. Ako se cilj ne samo ispuni, nego ako i “prebacite” normu, zakucate kako se to popularno kaže – super, to je nemerljiva, dodatna vrednost. To bi trebalo biti kruna svega, koja vas je učinila drugačijim, araktivnijim, pravim izborom!