Milivoj Đorđić, General Manager – Adria region, SmartPoint Adria, na forumu IZAZOV 2022 vodiće panel na temu Trending Talks. Tim povodom, za Marketing mrežu govori šta će biti ključni trendovi u 2022. u oblasti marketinških komunikacija.
Šta će biti ključni trendovi u 2022. u oblasti marketinških komunikacija?
Jedan od ključnih trendova o kome ćemo takođe razgovarati na Izazovu 2022. je suočavanje sa istinom. Cela situacija koja se globalno dešava i informacije od kojih nažalost ne možemo da pobegnemo je u suštini suočavanje sa realnošću i istinom, ma kakva ona bila – lepa ili ružna. Kompanije koje su spremne da pogledaju istini u oči, a ne samo rezultate istraživanja će pobediti i napredovati. Nekada to može da bude poprilično kompleksan proces ali uspeh je neminovan. Za ostale trendove, savetujem da posetite Izazov 2022 i trending talks panel – biće odlično!
Šta donosi metaversum kompanijama, a šta agencijama?
Metaversum u perspektivi može da donese mnogo toga, samo je bitno da prvo vidimo da li nam je došao u pravom trenutku ili je još uvek pre rano za njega. Lično smatram da je platforma koja nudi neverovatne mogućnosti, ali i da zahteva popriličan engagement kod ljudi, ne u fizičkom nego više u psihološkom smislu. Trenutno vidim da benefit može više da ide u pravcu PR-a i skretanja pažnje na brendove koje ulažu u Metaverse, dok su agencije te koje mogu da šire svoju ekspertizu i u tom pravcu.
Da li trendove treba da pratimo ili da ih namećemo?
Ovo je odlično pitanje i mislim da treba da ih namećemo ali da čekamo pravi trenutak. Ako ih pratimo, pitanje je da li smo uhvatili pravi trenutak, a vrlo je moguće da je on prošao. Neki trendovi su na prvi pogled izgledali fantastično ali desili su se prerano. Sada doživljavaju svoju reinkarnaciju samo u drugom obliku: Vine – TikTok, Second Life – Metaverse.
Da li je svaki trend dobar baš za svaki brend?
Mislim da treba da budemo realni, da postoje poprilične razlike između naših lokalnih ili regionalnih tržišta i tržišta koja momentalno prihvataju ili kreiraju trendove, prvenstveno mislim na zapadna tržišta ili tržišta dalekog istoka. Mi kao tržište još uvek nismo prihatili TikTok kao obavezan kanal komunikacije prema Gen Z populaciji pa čak i mladim Milenialsima. Moramo da budemo svesni da dosta naših brendova nije samo Gen Z, nego su tu i starije publike, koje troše više i koje imaju takođe uloge decision makera. Tu nastaje clash, u kom pravcu ići, kako formirati strategiju i da li prihvatiti trend ili sačekati još malo.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.