Martina Petrović, Head of Corporate Communications, Lidl Srbija, na forumu IZAZOV 2022 učesnica je panela na temu Danas smo svi mediji! (powered by USAID Srbija & Propulsion). Tim povodom, za Marketing mrežu govori koja je odgovornost brendova kada je u pitanju medijska i digitalna pismenost.
Zašto opada poverenje u informacije koje brendovi plasiraju u novim i tradicionalnim medijima?
Mislim da generalno raste nepoverljivost u opšte dostupne informacije, koje, pre svega dolaze iz drugih sfera i da se ovo nepoverenje naknadno preslikava i na oblast u kojoj mi delujemo, a koje se manifestuje većim nivoom opreza kada je u pitanju konzumiranje informicija koje dolaze od strane kompanija, odnosno brendova. Današnjom mogućnosću da svako bude izvor informacije čime se smanjio jaz između država, brendova i pojedinaca u pogledu dostupnih kanala, smo, pored demokratizacije komunikacije i ravnopravnijim razgovorima, dobili i mogućnost zavaravanja tragova i „smanjenja“ odgovornosti za izrečeno. Ovo je kompleksno pitanje, gde poverenje u brendove nije izolovana kategorija od opšteg stanja u društvu.
Koja je odgovornost brendova kada je u pitanju medijska i digitalna pismenost?
Medijska i digitalna pismenost imaju višestruka značenja, po mom razumevanju, najbliža onome što se može nazvati kritičkim mišljenjem. Za Lidl, kada se komunicira u ime kompanije, to u praksi znači, biti relevantan, dati prave i proverene informacije i kreirati razumljive poruke, poštujući pravila jezika. Ovakvim postupanjem, verujemo da dajemo model komunikacije koju želimo da vidimo.
Zašto je neophodno ulaganje u sopstvene kanale komunikacije?
Zato što nam daje neograničene mogućnosti da stvaramo svet koji želimo. Samo je važno da ostanemo svesni kome se obraćamo, da bismo znali kako i ostali povezani, a ne postali isključujući. U fokusu svake komunikacije je čovek, od krvi i mesa, kakav treba da bude i brend.
Da li smo danas svi mediji?
Uvek smo bili, samo kroz druge kanale, obraćajući se manjoj ili većoj publici. Ne zaboravimo da je jedna od glavnih uloga medija, pored uloge da informiše i zabavi, i da socijalizuje. Mislim da se u toj činjenici delimično nalazi odgovor i na prethodna pitanja.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.