Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Tim povodom, Miodrag Marinković, marketing menadžer za sladoled u kompaniji Frikom, rekao je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Svi zajedno smo prošli kroz obilje izazova i turbulencija, u kojima su neki uspešno prepoznavali i koristili šanse, a mnogi nestali. Puno je novih lica tokom godina donelo svežu energiju, obilje sjajnih ideja i hrabro zauzelo svoje mesto pod suncem. Pandemija je kao najveći izazov definitivno odvojila kvalitet od svega ostalog. Ko nije imao dovoljno ideja i agilnosti da ih sprovede u svim uslovima, nije dočekao novi brif. Konstantno dokazivanje kroz koje svi iznova prolazimo, gura nas napred i pomera granice.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža je zaista bila u središtu svih događanja, potpuno opravdavajući svoju misiju. Iz godine u godinu, isticala je ono najbolje iz naše struke. Svake godine sa još jednim novim projektom, trudili ste se da nas povežete oko najbitnijih tema i usmeravali ste nas ka novim trendovima. Hrabro, korak po korak, izgradili ste svoj put i postali partner i podrška svima koji žele da pomere svoje granice uspeha.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Prvi projekat u koji smo se uključili je Kaktus festival, on je jako brzo postao prepoznat kao veliki potencijal za kreativnu industriju. Meni lično je on i dalje omiljen, zbog obilja kvalitetnih ideja i insight-a koji se mogu videti u dva dana. Najnoviji projekat Mark Awards sigurno zaslužuje pažnju, obzirom da je veoma važno da upoznamo i odamo priznanje ljudima koji stoje iza uspeha brendova koje svi volimo.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Nova 2022. godina će svakako biti obeležena inflacijom cena koju već uveliko osećamo. Potrošači su već sada pod izuzetnim pritiskom da podmire sve stavke iz kućnog budžeta i biće prinuđeni da neke svoje navike prilagode novoj situaciji. Ključna tačka uspeha velikih brendova ogledaće se u tome u kolikoj meri su uspeli da se prilagode situaciji i nađu nove načine da ostanu relevantni potrošaču.