Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Tim povodom, Nevena Kurtović, Managing Director agencije Fusion Communications rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Razmišljajući o ovom pitanju, prelistala sam naše foldere i projekte iz 2011-2012. i gotovo se zapanjila koliku je transformaciju doživela naša industrija. Od procesa rada, načina razmišljanja, a naravno i potrebe tržišta. Proteklih deset godina je sasvim sigurno imalu najveću tehnološku promenu ikada. Promene u metodama koje koristimo za komunikaciju dovele su i do promene u načinu na koji komuniciramo. Naša publika više ne želi da čuje „sales pitch“, oni žele da smo mi na njihovoj strani, da razumemo njihove potrebe te iz toga da ponudimo rešenje. Biće zanimljivo da ispratimo narednih deset godine i radujem se da vidim kakve nas sve promene očekuju u budućnosti.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža nije samo mesto gde uvek možemo da saznamo novosti i vesti iz industrije. To je ujedno i mesto koje okuplja stručnjake ne samo regiona već i širom sveta i svaka aktivnost i akcija koju poduzima doprinosi jačanju tržišta. Apsolutni doprinos razvoju struke, generator promena i pomeranja granice praveći jedno zdravo i korisno „igralište“ za celu industriju. Osim portala, svi projekti u okviru Marketing mreže – Kaktus, Adbooka, Mark Awards… teraju nas da svake godine budemo bolji i sebi postavljamo veće ciljeve.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
U kontekstu da vodimo računa jedni o drugima, da iskreno čujemo našu publiku i ciljnu grupu, da stojimo iza svojih reči i dela. Empatija je dosta manjkala u poslednjih nekoliko godina, vreme je da se vrati i to na velika vrata. Imamo sve resurse da slušamo i usvajamo šta druga strana kaže, u komunikacijama to je važnije nego ikada. Kao i tolerancija. Iskrena i prava, ne samo na papiru ili social media postu. Iskreno poštovanje tuđih aktivnosti, odluka i izbora.
Od 2022. očekujem…
Da nastavimo da se poboljšavamo, da pratimo trendove, da se razvijamo i radimo uzbudljive, zanimljive projekte koje pomeraju granice. A najviše od svega očekujem kraj pandemije.